OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB:s uppgift är att verka för ett ekonomiskt fördelaktigt och attraktivt boende, vilket bland annat innebär kvalitet, trygghet och prisvärt boende.Man bygger bostäder för sina medlemmar och försöker att på bästa sätt hjälpa till att förvalta bostadshusen administrativt och tekniskt.HSB:s huvudsakliga verksamhetsområden innefattar nyproduktion och ombyggnad av bostäder samt förvaltningsverksamhet För HSB Skånes räkning söker vi en löneadministratör.Huvudsakliga arbetsuppgifter Som löneadministratör arbetar du med att bearbeta och sammanställa inkommet lönematerial.Du skall sköta löner för våra Bostadsrättsföreningar vad gäller fastighetsskötare samt uppdragstagare.I ansvarsområdet ingår också att kunna sköta löner för huvudföretagets HSB Skånes egen personal, där det ingår att sköta personalens försäkringar, leasingbilar m.m. Du gör även avstämningar och tar fram rapporter månadsvis, samt sköter myndighetskontakter.Lämplig bakgrund Du som söker denna tjänst är antagligen gymnasieekonom och kan självständigt utföra alla arbetsuppgifter som berör löner samt kontakten med bostadsrättsföreningarna.Det är ett krav att Du tidigare har arbetat med löner och vi ser helst att du arbetat i AGDAs lönesystem.Att du är utåtriktad och har god kommunikativ förmåga är betydelsefullt eftersom du kommer att ha kontakt med kunder såväl som med myndigheter.Du har god datorvana och har erfarenhet av något affärssystem samt Excel.Ansökan För detta konsultuppdrag samarbetar HSB Skåne med SJR AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bennet