Löneadministratör, Borås

Löneadministratör, Borås

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Borås söker vi nu två Löneadministratörer. Vi söker dig som har 2-5 års erfarenhet inom området och som är snabblärd i nya system och rutiner. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia med start omgående fram till årsskiftet.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du ingår i ett team av 9 personer innefattande lönespecialister, processutvecklare och systemförvaltare och chef för HR Service Center. Dina arbetsuppgifter varierar mellan det dagliga operativa och det mer långsiktiga utvecklande inom personaladministrativa processer kopplat till administration, system såsom HR- och lönesystem, samt förberedande lönebearbetning.

• Start omgående och konsultuppdraget pågår fram till årsskiftet.
• Tjänsten är på heltid (40h/vecka).

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Självständigt sköta hela löneprocessen
• Löpande löneadministrativa arbetsuppgifter
• Agera rådgivare kring lönefrågor gentemot medarbetare och chefer

Vem är du?
Som person är det av stor vikt att du är strukturerad, uppmärksam på detaljer, lösningsorienterad samt ger en god service. Du är lyhörd och har en förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov och förutsättningar.
Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt. Du måste även har mycket god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer med så väl interna team, funktioner och samarbetspartner som externa.

För att vara kvalificerad för tjänsten ser vi att du har:
• gymnasialutbildning inriktning inom ekonomi/löneadministration eller annan utbildning som bedöms likvärdig
• 2-5 års erfarenhet av lönearbete och lönesystem
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av att möta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer och supportera i olika kanaler så som mail, telefon, sociala medier men även virtuella och fysiska möten.
•Van systemanvändare av lönesystem, e-signeringssystem samt Officepaketet.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör – inom ekonomins hela spektra – såväl till privat som till offentlig sektor.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024