OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad och administration. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 90 medarbetare. Vi strävar efter att vara en av branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker till ett kundföretag i city en löneadministratör på ca 75%. I dina arbetsuppgifter som löneadministratör kommer du sköta lönerna för ca 350 medarbetare (månadslön/tjänstemän) tillsammans med ytterligare en kollega. Du ska kontrollera tidrapporteringen, beräkna provisioner i excel, sköta statistik samt avstämning mot bokföring. Det ingår även att utfärda arbetsgivarintyg och sköta reseräkningar. För denna tjänst krävs det gymnasieexamen eller motsvarande och gärna en påbyggnadsutbildning inom lön. Du ska ha ca ett till två års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat i Agda och Maconomy (tidrapportering) och du bör ha goda kunskaper i excel. Stundtals kan det förekomma engelska. Som person bör du vara noggrann och strukturerad. Du måste vara servicemedveten då det ingår att besvara frågor i tjänsten från de anställda. Hög integritet är också av vikt för tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719