OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Ad Acto en löneadministratör på 50% till vårt eget kontor här i Göteborg. Vi är ett glatt gäng med god sammanhållning och högt till tak och vi söker nu dig som vill bli en del av vårt härliga team! På kontoret är vi i dagsläget 5 personer som sitter i en nyrenoverad lokal med bra läge på Gustaf Dalénsgatan.
Ad Acto Rekrytering är ett bemanningsföretag inom logistiksektorn som främst arbetar med konsulter på kollektivsidan. Konsulterna arbetar hos olika lager och transportföretag och kan bland annat arbeta som truckförare, lastbilsförare, trafikledare och speditörer.
Beskrivning av tjänsten
I din roll som löneadministratör kommer du att administrera och handlägga löner för våra ca 120 anställda. Vidare kommer du att arbeta med all from av administration och registrering som rör löneprocessen så som kontroll av stämpeltider, tidrapportering, kontakt med myndigheter, framtagning av statistik, arkivering mm. Våra löner kräver i dagsläget förhållandevis mycket manuell handläggning då vi som bemanningsföretag i vissa delar av löneprocessen följer våra kunders kollektivavtal och i andra vårt eget avtal ”Bemanningsavtalet”. Därför krävs det också att man ständigt håller sig uppdaterad av vilket kollektivavtal som skall tillämpas för konsulternas olika uppdrag. Du kommer också att ha en hel del kontakt med våra anställda gällande lönefrågor, intyg, tider mm. vilket kräver att du som person har lätt för att kommunicera med andra och på ett pedagogiskt sätt kan förklara olika lönefrågor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Administrera och handlägga löner för företagets anställda samt löpande registrering och kontroller i lönesystemet.
Administration rörande tidrapporter, schemaläggning och statistik i vårt tidrapporteringssystem Planday.
Administration rörande anställningsavtal, arkivering, GDPR mm.
Upprätta och administrera arbetsgivarintyg.
Kontakt och registrering/administration till olika myndigheter gällande löneprocessen så som exempelvis Skatteverket, Kronofogden, Fora och Collectum.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt och som med lätthet kan skifta mellan olika arbetsuppgifter. Du är prestigelös och har inga problem med att hjälpa till där det behövs. Du har lätt för att ta egna initiativ och kan självständigt driva och ansvara för dina egna arbetsuppgifter. Du har en positiv inställning och har lätt för att kommunicera med andra människor då tjänsten innebär daglig kontakt med kollegor och myndigheter. Du gillar också att utvecklas och anamma nya arbetssätt då vi är ett växande företag med en stor ambition att ständigt förbättra oss. Vidare har du en mycket god datavana och är van att arbeta i olika typer av system.
Kvalifikationer
- Utbildning inom löneadministration samt relevant erfarenhet inom orådet.
- Vana av att arbeta med Officepaketet som Teams, Outlook och Excel.
- Erfarenhet av arbete i löneprogram, meriterande är tidigare erfarenhet av Visma lön.
Låter detta som ett jobb för dig? Då kanske det är just du som är vår nya kollega!