Löneadministratör / ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

LRQA är ett världsledande certifieringsföretag med verksamhet i 120 länder. I Göteborg finns huvudkontoret, 45 anställda, för området Norden, Baltikum samt Ryssland.

Vi erbjuder bl a certifiering av ledningssystem, utbildning, personcertifiering, verifiering av system för livsmedelssäkerhet och EU direktiv.

Vi söker nu en vikarie till vår löneadministratör / ekonomiassistent som ska vara föräldraledig

Dina arbetsuppgifter:

* Administrera löner, löneprogram Kontek.
* Administrera reseräkningar.
* Administrera skatter och arbetsgivaravgifter.
* Bokföra och stämma av lönekonton.
* Hålla dig uppdaterad om förändringar i avtal och regler för personal.
* Arbeta i vårt interna affärssystem JD Edwards.
* Leverantörsreskontra och utbetalningar.
* Kommunicera med personal.

Kvalifikationer:

* Du har några års erfarenhet av löneadministration.
* Du har en grundläggande ekonomiutbildning.
* Du är kompetent och rutinerad inom ditt område.
* Du är förtrogen med kollektivavtal, skatteregler och olika personalersättningar.
* Du är en van datoranvändare.
* Eftersom det är en internationell miljö har du goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
* Som person är du noggrann, driven och kan arbeta självständigt.
* Eftersom du har kontakt med personal måste du också kunna samarbeta, vara lyhörd och social.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ela Berntsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LRQA Sverige AB SÄVEDALEN
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 14 juni 2013

Besöksadress

GÖTEBORGSVÄGEN 74
SÄVEDALEN

Postadress

BOX 2107
SÄVEDALEN, 43302

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022