OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
BJURFORS ÄR SVERIGES största privatägda fastighetsmäklare. Vi har både det lilla mäklarföretagets fördelar och det stora mäklarföretagets resurser, vilket gör att vi kan erbjuda en mäklartjänst med hög kvalitet och personlig känsla. Våra mäklare finns på kontor i stora och medelstora städer samt i attraktiva semesterområden, i Sverige och Spanien. Idag är vi fler än 600 medarbetare på Bjurfors som varje dag hjälper människor att göra en så bra bostadsaffär som möjligt.
Dina arbetsuppgifter
I den kombinerade rollen Löneadministratör/ Ekonomiassistent kommer du ingå i en ekonomiavdelning om 3 personer. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Ansvar för löner avseende administrativ personal inom Bjurfors. Ca 50 st per månad
• Allehanda arbetsuppgifter kopplat till löner såsom semesteravstämning, rapportering av AGI, svara på lönerelaterade frågor inom organisationen såväl för mäklare som för administrativ personal, Rapportering till Fora och SCB etc.
• Ansvar för att avanmäla och på anmäla alla personal avseende försäkringar och pension. Vi har samarbete med Max Matthiessen.
• Ansvar för parkeringsplatser till främst mäklare
• Följa upp och ha kontroll på hyresfakturor och energifakturor
• Diverse balansavstämningar
• Utföra internfakturering samt fakturering mot franchisebolag varje månad
• Levreskontra: Scanna fakturor och ankomstregistrera samt kontera fakturor rörande försäkringar, pension, hyra och parkering bla.
• Kundreskontra: Påminnelse hantering, fakturering
• Vara behjälplig med allehanda arbetsuppgifter på en HR/Ekonomiavdelning
Din profil
Vi söker dig som känner dig trygg i hela löneprocessen, genom att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter minst ett par år, samt några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontran. Vi ser även att du har relevant utbildning inom lön. Du har tidigare arbetat i Visma Lön och besitter goda kunskaper inom Microsoft Office och framförallt Excel. .
Som person är du glad och positiv och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du kommer vara spindeln i nätet och tjänsten kräver både flexibilitet och en prestigelös inställning. Du är givetvis noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Då rollen inkluderar många kontakter behöver du ha lätt för att kommunicera och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Vidare trivs du i en familjär miljö med högt i tak och härliga kollegor!
Framgångsfaktorer
• Minst två års praktisk erfarenhet av både reskontra och löneadministration.
• Relevant utbildning inom lön
• Tidigare erfarenhet av Visma Lön, samt goda kunskaper inom Microsoft Office är ett krav
• Flytande svenska, i tal och skrift
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Centrala Göteborg
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James, 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-05-07
Denna tjänst är en hyrrekrytering, där du först blir uthyrd av oss för att sedan bli direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James, 072-215 15 34