OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren löneadministratör för uppdrag till vår kund med placering i Malmö eller Helsingborg. Uppdraget är med start 1 maj och pågår i 6 månader med chans till anställning direkt hos kunden därefter. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna roll kommer du att hantera löneadministrationen för 185 st medarbetare, de flesta tjänstemän och några kollektivare. Du är ensam i hantering av löner, vilket ställer krav på att du är självgående och har erfarenhet sedan tidigare.
Arbetet innebär allt från att hämta information från försystemen transPA och Tydomat, registrera grunddata i Hogia Lön + till att läsa in tider. Vissa manuella data finns att hantera såsom avdrag, tillägg och tjänstebilar. Du kommer även hantera försäkringsadministration, registrera nyanställda, inbetalningar till Skatteverket, preliminär och definitiv lönekörning samt rapportera till ekonomiavdelningen som sitter i Danmark.
Arbetet är förlagt måndag till fredags under kontorstider, med placering i Malmö eller Helsingborg.
Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område samt god erfarenhet av löneadministration. Har du erfarenhet av systemen Trans PA, Tydomat och Hogia Lön + är det meriterande.
Som person är du noggrann, engagerad, har lätt för samarbete med andra och gillar att hitta och driva förbättringar.
Du talar och skriver svenska obehindrat, har du även kunskap i danska är det meriterande.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336