OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet Vi söker nu en löneadministratör till ett av våra kundföretag i centrala Stockholm. Kunden är ett av Sveriges största sakförsäkringsföretag och har över 2000 anställda. Uppdraget är en behovsanställning och startar den 6:e augusti och varar till den sista september. Som löneadministratör kommer du att göra avstämningar av lönerna innan utbetalningen. I rollen som löneadministratör kommer du att besvara frågor från externa parter så som skatteverket och försäkringskassan samt till internt anställda och chefer. Vidare innefattar arbetsuppgifterna att skriva anställningsbrev och arbetsgivarintyg. Du kommer också att arbeta med att registrera frånvaro samt kontroll av tjänstledigheter och föräldraledigheter. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom löneområdet. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemet PA Konsult Växjö. I rollen som löneadministratör kommer du att ha en mycket utåtriktad roll och det är därför viktigt att du som person är social, utåtriktad och att du tycker om att ha kontakt med såväl kollegor som myndigheter. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull.