OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Håbo kommuns löneenhet är inte som alla andra kommunala löneenheter! Vi ingå i en lönenämnd som ägs av Håbo, Trosa och Salems kommun.
Löneenhet är placerad och utgår från Håbo kommun, som ansvarar för hela löneprocessen i samtliga tre kommunerna. Totalt är vi 10 kollegor som dagligen arbetar för att våra 5 000 medarbetare och arvodister ska få sina löner utbetalade den 25:e varje månad
Dina arbetsuppgifter
Hos oss är du en del av ett team där samarbete är viktigt och tillsammans ser vi till att rätt lön och ersättning blir utbetald i rätt tid, till rätt person. Du ger service, support och stöd till chefer och anställda inom löneområdet.
Arbetet som löneadministratör innebär en rad olika arbetsuppgifter där du inom angivet förvaltningsområde stöttar chefer inom löneprocessens alla delar.
Du kommer bland annat att:
- Arbeta i lön- och självservicesystemet eCompanion samt Schema & Bemanning
- Sedvanliga kontroller av bl. a löneunderlag och kontrollistor
- Stötta dina chefer kopplat till vår självserviceportal och hur detta ska användas
- Genom mejl och telefon Svara på frågor kopplat till löpande avtalstolkning, lön och ersättning samt lösa problem som uppstår ute i verksamheten.
- Hantera och lösa uppkomna löneskulder i samband med lönekörningen.
Kvalifikationer
- Minst erhållit en YH- utbildning, eller genom relevant erfarenhet har likvärdig kompetens.
- Minst 1 - 3 års erfarenhet av löneadministrativt arbete samt har god förståelse för sambanden mellan Lön/HR och Ekonomi.
- Är digital i ditt arbetssätt och hanterar olika IT system obehindrat, där av Office365 eller liknande.
Det är meriterande om du tidigare jobbat i eCompanion, är väl insatt i skatte- och förmånsregler samt avtal och regelverk för kommunalsektor. Du är van att jobba i en stor organisation där du dels är specialiserad inom ett visst område men också flexibel att lära nytt och ta dig an nya uppgifter.
Vi söker dig som
person är du nyfiken, in-lyssnande och ställer gärna en extra fråga för att på ett professionellt sätt kunna besvara de frågor som ställs. Det är också viktigt att du känner dig bekväm med att utrycka dig väl i både tal och skrift.
Vidare är du noggrann och gör gärna en extra kontroll innan du levererar, du gillar struktur och ordning och reda och är nyfiken på att lära dig nytt och att förstå den verksamhet vi levererar tjänster till. Ditt bemötande är A och O och din förmåga att bidra till hur vi framgångsrikt kan förbättra oss och ge vår verksamhet en bra support med hög kvalité är faktorer som är viktiga för oss i denna rekrytering.
Om Håbo kommun
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jukka Taipale
0157-430120
Vision Jeanette Fältskog-Aho
0157-430000
Akademikeralliansen SSR Mikael Kjelleros Enrell
0157-430000
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-430000
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-430000
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-430030
IT-chef Mikael Brandfors
0157-43 00 60
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-43 00 30
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-43 00 00
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-43 00 00