OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HeidelbergCement är en av världens ledande byggmaterialproducenter och omsätter cirka 73 miljarder svenska kronor och har 46 000 anställda i 50 länder. I Sverige bedrivs verksamheten huvudsakligen genom Cementa AB, Betongindustri AB, Sand & Grus AB Jehander och Abetong AB och kärnverksamheterna är cement, betong, ballast och prefabricerade betongprodukter.Läs mer på www.heidelbergcement.se.Gemensamma service- och supportfunktioner för de svenska bolagen finns samlade i Liljeholmen, Stockholm, där HeidelbergCement Sweden AB sedan 2006 successivt har tagit över all lönehantering för de svenska bolagen (shared service).HeidelbergCement AB är en spännande koncern som är i behov utav en kompetent, erfaren och ambitiös medarbetare som brinner för lön- och personalfrågor.Tjänsten är nyinrättad med placering i Liljeholmen. Lönefunktionen består idag av tre personer som ansvarar för cirka 1 700 anställdas löner i sju bolag. Din roll kommer att spänna brett över det löneadministrativa området.Du kommer bl.a. att arbeta med: . Ansvara för lönehanteringen för ett eller fler bolag inom den svenska delen av koncernen . Hantering av tidrapporter och filöverföringar .Hantering av reseräkningar . Registrering av sjukdom och semester .Hantering av grupp- och pensionsförsäkringar .Efterrapportering såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och underlag för skattedeklarationer .Kontakt med anställda, HR- ansvariga samt myndigheter .Avstämningar mot ekonomiavdelningen . Statistik . Avtalstolkning . Medverka i diverse projekt gällande rutiner, processer och utveckling kring lönehanteringen. Vi tror att du har minst tre till fyra års erfarenhet av att arbeta med lönehantering.Du är väl förtrogen med hela lönekedjan och vi ser gärna att du kommer från ett medelstort till större företag.Om du har kommit i kontakt med lönesystemet HR + eller liknande system, är detta mycket meriterande, men inget krav.Eftersom Heidelberg är en internationell koncern är det en fördel om du behärskar det engelska språket. Som person är du van att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga, brinner för lönehanteringsfrågor, är noggrann och strukturerad.Du har ett positivt sätt, är drivande och har en vilja att ta för dig och utvecklas.Vidare är du ansvarsfull, flexibel och prestigelös.Då arbetet innehåller både externa och interna kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad.Företaget kan erbjuda dig stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en stabil och framgångsrik koncern. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt så e-posta din ansökan snarast till oss.Vi har tre verksamhetsområden: konsulter, rekrytering och outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134