LÖNEADMINISTRATÖR, Heltid, Ref nr 192

Arbetsbeskrivning

Under ordinarie befattningshavares tjänstledighet söker vi en vikarie t o m 30 juni 2011. Tillträde enligt överenskommelse. Serviceförvaltningens verksamhetside är att tillhandhålla ett kostnadseffektivt och professionellt stöd till Östersunds kommuns förvaltningar. Inom förvaltningen arbetar ca 400 personer organiserade i 9 resultatenheter. I förvaltningens ansvarsområde ingår ett antal olika service- och konsulttjänster. Löne & Pensionsservice är en resultatenhet inom Serviceförvaltningen och har 15 anställda. Våra tjänster är förvaltning och utveckling av kommunens personalsystem, administration av ca 7000 löner/månad samt pensioner och personalförsäkringar. Östersunds kommun använder personal - och lönesystemet Heroma. Systemet bygger på att anställda är schemalagda vilket till största del hanteras av förvaltningarna. Anställda rapporterar själva i systemet. Som löneadministratör kommer du huvudsakligen att arbeta med: -Service till våra kunder i schema- och lönerelaterade frågor. -Kundsupport via telefon och mail. -Bearbetning och registrering av manuella underlag samt övrigt förekommande arbete som hör till Löne & Pensionsservice. Din bakgrund: -Du har minst gymnasiekompetens -Det är en fördel om du har erfarenhet av löneadministration Du är noggrann, har förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp och är serviceinriktad. Du bör kunna skapa och bibehålla goda relationer samt periodvis klara av en hög arbetsbelastning. Du ska också tycka om att arbeta utåtriktat, såväl internt i kommunen som i samarbete med externa aktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖSTERSUNDS KOMMUN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 juli 2010
  • Ansök senast: 23 juli 2010

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024