OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Roll: Löneadministratör
Plats: Hofors (visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse, max en dag i veckan)
Omfattning: 100% (40 tim/vecka)
Startdatum: 2024-01-01
Slutdatum: 2024-06-30 med möjlighet till förlängning till och med 2024-12-31
Beskrivning av uppdraget:
Som löneadministratör har man ett varierat arbete där man har en viktig roll i hela löneprocessen. Arbetet innebär allt från inrapportering till utbetalning. En stor del av arbetet går ut på support i löne- och avtalsfrågor till kommunens chefer, administratörer och medarbetare. I det dagliga arbetet ingår förutom ovanstående bland annat hantering av anställningar, utföra kontroller, rapporter, myndighetskontakt, skriva intyg och arkivering. Uppdraget innefattar att man är självständig i rollen som löneadministration tillsammans med enhetens andra medarbetare.
Krav:
· Kunskap: En relevant utbildning eller motsvarande och hög kompetens inom detta område, som lägst en gymnasieutbildning eller liknande.
· Erfarenhet: Minst 1 års erfarenhet som löneadministratör. Du ska ha arbetat i Office, Visma/Personec och Timecare Pool och Timecare planering. Du bör även ha arbetat i Open e-Plattform eller liknande system. Du ska ha en god datavana och kunna arbeta självständigt i alla nämnda system. Du ska kunna vara en förebild för andra konsulter på en lägre nivå
· Ledning: Tar eget ansvar för delområdet och kan om relevant för rollen/uppdraget arbetsleda mindre grupper.
· Självständighet: Kan arbeta självständigt