Löneadministratör Hogia lön plus

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker för vår kunds räkning en duktig löneadministratör/lönespecialist med kunskaper Hogia Lön Plus.
Dina arbetsuppgifter är att arbeta brett med löneadministration. Vår kund är en outsourcingpartner och hjälper sina kunder att förenkla och effektivisera löne- och HR-processerna med hjälp av systemstöd och tjänster.
Tjänsten är på heltid.

Din profil
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet som löneadministratör. Du kan arbeta självständigt och ta ett stort eget ansvar. Då vår kund arbetar i Hogia Lön Plus krävs det att du ha goda kunskap i detta system. För att trivas i rollen bör du också ha goda kunskaper i Excel samt en förståelse för olika kollektivavtal.
För övrigt så är du flexibel, social och serviceminded samt har goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av outsourcing.

Uppdraget är till en början en uthyrning men vår kund ser ett långsiktigt behov och för rätt person kan det därför finnas stora möjligheter till överrekrytering efter sex månader. Vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så hör av dig redan idag!


Sista ansökningsdag
Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Maxkompetens använder sig av wap för ansökningar till utannonserade tjänster.
Wap är ett helt nytt sätt att söka jobb på där du skapar en profil som du sedan ansöker med.


Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.



Om kunden
Vår kund erbjuder helhetslösningar inom HR och lön och sitter i fina lokaler på Södermalm i Stockholm. Det är ett stort nordiskt bolag med ca 500 anställda som specialiserar sig på applikationer och IT-lösningar inom lönehantering och HR. De arbetar både mot den privata och offentliga sektorn. Vår kund har utvecklat lönesystem och HR-lösningar i över 30 år och deras lösningar säkerställer 16 miljoner löneutbetalningar per år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 19 september 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024