Löneadministratör/ HR assistent

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet. För kunds räkning söker vi omgående en erfaren löneadministratör för ett uppdrag på 50-75% i sex veckor framåt. Kunden är ett internationellt företag som bland annat arbetar med certifieringar av elektriska och tekniska produkter. Som löne- och personaladministratör arbetar du framförallt med traditionell lönehantering i och du kommer att göra avstämningar av lönerna innan utbetalningen. Utöver arbetsuppgifterna kring löneadministration kommer du även att hantera reseräkningar, traktamenten, försäkringar, semester och övertidsersättning. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som löneadministratör och gärna någon form av personaladministrativ utbildning. Du bör även ha erfarenhet av att arbeta med andra personalfrågor, arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal. Det ses som en merit om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda Vidare vill vi att du har goda kunskaper i MS Office. Som person är du en sympatisk, ödmjuk och prestigelös. Det är viktigt att du är noggrann i ditt arbete samtidigt som du har en förmåga att arbeta effektivt. Eftersom du kommer att arbeta med personal är det viktigt att du har ett gediget intresse för människor. För rätt person kan vi erbjuda ett spännande och intensivt uppdrag i en varm och trevlig miljö.

Sammanfattning

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024