Löneadministratör - HRS

Löneadministratör - HRS

Arbetsbeskrivning

Nu behöver vi förstärka vårt team inom NCC:s shared service center för HR support (HRS) med en Löneadministratör. HRS Lön består av tre funktioner med leveranser inom Lön, Löneredovisning och HR Systemförvaltning. 
Vi tillämpar aktivitetsbaserat arbetssätt och en dag på jobbet kan innebära att du tillbringar förmiddagen i en inspirerande miljö och samverkar med dina kollegor för att på eftermiddagen välja en arbetsplats i tyst miljö för att arbeta mer fokuserat.    

Rollen som löneadministratör
Du är en del av ett team där samarbete är viktigt och tillsammans med dina kollegor ser du till att rätt lön och ersättning blir utbetald i rätt tid. Du ger service, support och stöd till chefer och anställda inom löneområdet.

I din roll arbetar du dels schemalagd med att ta emot samtal och ärenden via telefon eller mejl. Tiden du inte är schemalagd arbetar du mer fokuserat inom ditt ansvarsområde. Du kommer i din roll ha ett samordningsansvar för NCC:s hantering av traktamenten, både för yrkesarbetare och tjänstemän. Du är kvalitetsansvarig och ser till att NCC:s hantering av traktamenten följer avtal och skattelagstiftning och du planerar för månadens leverans och supportar de i teamet som tillsammans med dig granskar insända traktamentesunderlag.

I din roll ingår också att tillsammans med våra systemförvaltare vara drivande i att utveckla den traktamenteslösning NCC har i lönesystemet HRM och du har kontakt med myndigheter och andra externa aktörer kopplat till ditt ansvarsområde. Tjänsten innebär även att administrera uppkomna löneskulder i samband med lönekörningen och bevaka återbetalningar i samverkan med HR partners ute i verksamheten.

Din profil
Vi ser gärna att du har en Löneinriktad KY- utbildning och minst 1 - 2 års erfarenhet av löneadministrativt arbete samt har god förståelse för sambanden mellan Lön/HR och Ekonomi. Det är meriterande om du är väl insatt i skatte- och förmånsregler samt avtal och regelverk för byggbranschens kostnadsersättningar, resor och traktamenten. Du är van att jobba i en stor organisation där du dels är specialiserad inom ett visst område men också flexibel att lära nytt och ta dig an en uppgift inom de övriga leveranser som sker inom enheten.

När du arbetar i vår support är du en del av ett team som tar emot frågor och ärenden från ett av våra fyra affärsområden. Du är nyfiken, in-lyssnande och ställer gärna en extra fråga för att på ett professionellt sätt kunna besvara de frågor som ställs. Det är också viktigt att du känner dig bekväm med att utrycka dig väl i text när du arbetar i vårt ärendehanteringssystem.

I din roll som löneadministratör är du noggrann och gör gärna en extra kontroll innan du levererar, du gillar struktur och ordning och reda. Du är nyfiken på att lära dig nytt och att förstå den verksamhet vi levererar tjänster till. Ditt bemötande är A och O och din förmåga att bidra till hur vi framgångsrikt kan förbättra oss och ge vår verksamhet en bra support med hög kvalité är faktorer som är viktiga för oss i denna rekrytering.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Solna. 

Kontakt och ansökan
Önskar du mer information ,kontakta Mikaela Gatti Rydén, Gruppchef HRS Lön, mikaela.gatti.ryden@ncc.se. Sista ansökningsdag är 2021- 04-09 men vänta inte med din ansökan då urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!  

Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans
Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. 

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2021
  • Ansök senast: 9 april 2021

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024