OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Inom bemanningsverksamheten arbetar vi främst med uppdrag inom ekonomi, administration och reception. Vi rekryterar till varierande befattningar, från assistenter till specialister och chefer. serveOffice redovisningsbyrå tar hand om både redovisning och löner hos mindre och medelstora företag. Företaget etablerades 1991 och vi är idag 75 anställda. serveOffice är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi verkar för hög kvalitet samt följer branschens etiska riktlinjer. Redovisningsbyrån är ansluten till SRF. Vi erbjuder en trivsam och utvecklande arbetsplats med trevliga kollegor och ett öppet arbetsklimat. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se eller www.facebook.com/serveOffice.
Nu söker vi till en av våra kunder, en Löneadministratör.
Rollen som löneadministratör/ekonomiassistent innebär att du självständigt har hand om lönehanteringen på bolaget för ca 270 tjänstemän. Det omfattar lönekörningar, registrering av avvikelser och reseräkningar. Du uppdatera lönesystem och tidredovisningssystem med förändringar te x medarbetare som börjar och slutar. Hantering av förmåner som friskvårdsbidrag, pensioner och tjänstebilar samt rapportering av sjukskrivingar ingår också. Du stödjer chefer och medarbetare angående frågor som är relaterade till t ex lön, förmåner och tidredovisning. Du deltar aktivt i olika aktiviteter på ekonomiavdelningen vilket betyder att kunskap och intresse för redovisning är en merit. Du hanterar även olika administrativa uppgifter på bolaget.Vår kund använder lönsystemet AGDA och affärssystemet SAP vilka kommer att vara de primära systemen för ditt arbete.
Vi kommer att söka efter kandidater som bland annat har följande kvalifikationer:
* Flerårig erfarenhet som löneadministratör
* Goda kunskaper inom tjänstemannalöner
* Goda kunskaper kring hantering av förmåner
* Erfarenhet från AGDA är mycket meriterande
* Erfarenhet från SAP eller annat större affärssystem är meriterande
* Behärskar Officepaketet
Personliga egenskaper: som vi värdesätter är:
* Självständig
* Noggrann och ordningssam
* Nyfiken , gillar att lära dig nya saker
* Flexibel
* Serviceinriktad, trivs med att hjälpa dina kollegor
* Har lätt att bygga relationer till dina kollegor
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad i Kista.
Tillträde: Vi kommer att söka kandidater och intervjua löpande då vår kund vill ha tillträdet snarast eller 1 augusti.
Välkommen med din ansökan!