OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som gillar att hantera flertalet arbetsuppgifter samtidigt och som trivs bra med att arbeta i ett team. Söker du ett arbete på en löneenhet inom den offentliga sektorn har vi uppdraget för dig!
Om uppdraget
Du kommer i denna roll arbeta på en arbetsplats som är aktiv inom den offentliga sektorn. I rollen blir du en del av HR-avdelningen och uppdraget har utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin genom att utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd.
Rollen är på heltid, 100% och kan påbörjas omgående. Därefter kommer uppdraget preliminärt pågå till och med 25 februari 2024, med chans till förlängning. Arbetet genomförs på plats i kundens lokaler under kontorstid.
Dina arbetsuppgifter
HR-avdelningen hos vår kund har omkring 30 medarbetare där fokus ligger på att arbeta konsultativt och serviceinriktat med löneadministration, pensionshandläggning samt att förvalta och utveckla det interna HR-systemet, Heroma. Rollen omfattar sedvanliga löneadministrativa arbetsuppgifter där du hanterar hela löneprocessen. Löneenheten består idag av 19 anställda som tillsammans hanterar omkring 15 000 löner per månad.
Dina kvalifikationer
- Godkänd gymnasial utbildning
- Minst två års arbetslivserfarenhet som löneadministratör eller likvärdigt
- Tidigare arbetslivserfarenhet av Heroma
- Flytande i svenska i såväl tal som skrift och en god kommunikativ förmåga
I rollen är du med fördel flexibel i ditt arbetssätt och lösningorienterad. Arbetet kräver även ett gott samarbete och att du är serviceinriktad.
Meriterande
- Eftergymnasial utbildning inom löneområdet
- Kunskap och/eller arbetslivserfarenhet av kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom en offentlig organisation
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-10
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson