OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Semcon är ett internationellt teknikföretag som utvecklar produkter baserat på mänskliga behov och beteenden. Genom att alltid utgå från slutanvändaren stärks kundernas konkurrenskraft, eftersom den som vet mest om användarens behov skapar bäst produkter och tydligast nytta för människor. Semcon samarbetar främst med företag inom branscherna fordon, industri, energi och life science. Med 3000 specialiserade medarbetare finns förmåga att ta hand om hela produktutvecklingscykeln. Från strategi och teknikutveckling till design och produktinformation.
Semcon grundades 1980 i Sverige och har kontor på fler än 40 platser i nio olika länder. År 2015 omsatte koncernen 2,6 miljarder kronor. Läs mer på semcon.com
Vi söker nu en löne- och pensionsadministratör till vårt huvudkontor som finns i fina och moderna lokaler på Lindholmen.
Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta på vårt Shared Service Center (SSC) med tolv anställda. I SSC ingår löneteamet med fyra personer som samarbetar och sköter lönehanteringen för våra svenska bolag med cirka 1400 löner. I din roll som löne- och pensionsadministratör arbetar du till cirka 65 % av tiden med administration och kontroll av pensioner och försäkringar och resterande tid med lönehantering. Du har huvudansvaret för pensionsadministrationen vilket innefattar kontroll över de anställdas tjänstepensioner, förändringsrapportering, att svara på frågor från våra anställda, ha kontakt med HR samt att vara aktiv i olika nätverk och delta i informationsträffar för anställda. Vi har en pensionspolicy, som HR ansvarar för, och bra processer som vi arbetar enligt.
Vem är du? Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration och pensions- och försäkringsadministration. Du har ett genuint intresse för pensionsområdet och delar gärna med dig av dina kunskaper inom det. Vi ser att du har goda kunskaper i engelska och har du tidigare arbetat i Agda eller Coins är det självfallet meriterande.
I ditt arbete är du ordningsam, noggrann och strukturerad. Du tycker om att samarbeta med andra och ser dig som en pedagogisk och hjälpsam person som tycker om att ge god service. Vidare är du trygg och ansvarstagande och vågar driva dina egna frågor. Vi erbjuder dig ett arbete med frihet under ansvar och en roll med varierande arbetsuppgifter.
Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Skicka in din ansökan senast den 31 december, urval och intervjuer kommer dock att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Åhs på telefon 031 – 333 54 85. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jesper Netinder
+46 708209442
Mattias Walther
+46 013-470 86 09, +46 0765-69 80 77
Mats Larsson
0733989957
Christofer Andersson
+46 46 2708304, +46 704 108304
Christer Aspman
+46 736827750
Annelie Steen
+46 (0)73-6840709
Nils-Petter Halldin
+46736-608075
Omar Khalaf
+46701603985
Josefin Löfstedt
+46 462 708360
Mats Larsson
0733989957