OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Latour Industries International AB ägs av Investment AB Latour och utgör ett av fyra rörelsedrivande helägda affärsområden.Latour Industries är ett investmentbolag verksamt inom verkstadsteknik och industriell handel.Vår styrka är att utveckla och förädla bolag så att de når sin fulla potential.Vi arbetar också aktivt med att identifiera och förvärva nya bolag med tillväxtpotential.Latour Industries har idag åtta innehav vars löne- och personalfunktion i de flesta fall sköta av Latour Industries International.Som löne- och personaladministratör kommer du att ingå i Latour Industries personalavdelning.Vi premierar individuellt entreprenörskap som leder till utveckling och ökar respektive enhets konkurrenskraft. Arbetsuppgifter: Då den nuvarande löneadministratören går vidare inom organisationen söker vi nu dennes efterträdare.I rollen som löneadministratör kommer du att jobba i Rese- och Tidredovisningssystemet Flex och i lönesystemen Flex Lön och Agda.Du kommer att administrerar och kontinuerligt utveckla löneprocessen för de idag ca 300 medarbetarna inom de 12 olika bolagen.Du ansvarar även för att på ett pedagogiskt sätt utbilda ny personal inom Rese- och Tidredovisningssystemet. Då företaget är ett Investmentbolag sker det ofta snabba förändringar i företagsstrukturen vilket du måste vara beredd att anpassa dig till.Detta är således ingen förvaltande tjänst. Det kommer även att förekomma en del resor mellan de olika bolagen i södra Sverige Under din uppstart kommer du att gå parallellt med nuvarande person under en månads tid och även genomföra en grundutbildning.För rätt person erbjuds ett självständigt och stimulerande arbete där det ges stora möjligheter att påverka sin vardag och att utveckla sin roll.Förutom de löneadministrativa uppgifterna kommer du t.ex. att: - Ansvara för kontrolluppgifter, pensioner, arbetsgivarintyg - Bistå chefer med löneuppgifter och dokumentation av alla anställda - På egen hand sköta avstämningar och fortlöpande rapportering till ekonomiavdelningarna - Internt och externt rapportera statistik - Anpassa och utveckla Rese- och Tidredovisningssystemet i takt med bolagens önskemål -För att lyckas i tjänsten krävs att du är självgående, initiativtagande och vågar testa dig fram. Vi söker dig som: - Har en eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av att jobba med lön.- Har goda IT-kunskaper Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat eller drivit förbättringsprojekt samt om du arbetat med Rese- och Tidredovisningssystem. Som person är du driven, social, öppen, strukturerad, kvalitetsmedveten och samarbetsvillig. Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.Sök tjänsten genom att klicka på länken http://www.academicwork.se/redir.aspx?id=21596
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382
0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372
0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson