OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård samt tandvård till alla som bor eller vistas i Hälsingland och Gästrikland.Landstinget har två akutsjukhus, Gävle och Hudiksvall, ett sjukhus i Bollnäs med planerade operationer och akutmedicinsk enhet, Psykiatri och habilitering samt ett stort antal hälsocentraler.Vi har, med 8 000 medarbetare, ett väl utbyggt nät av vårdenheter i hela länet och vi omsätter ca 6,6 miljarder kronor.Landstinget Gävleborg skapar en ny koncernledning för landstinget och divisionaliserar hälso- och sjukvården.Den nya organisationen ska införas den 1 januari 2008. En stor del av administrationen ska samlas i den nya förvaltningen Lednings- och verksamhetsstöd.LOVs uppdrag är att stödja chefer i deras strategiska och dagliga arbete genom att ta fram landstingsövergripande ledningssystem som underlättar planering, uppföljning och ger goda underlag för beslut. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består av att administrera löner, tillämpa lagar och avtal inom det arbetsrättsliga området, utföra vissa bokföringsrutiner osv.Arbetet sker i personalsystemet Topas med tillhörande moduler, t ex självservicesystemet PAW.KVALIFIKATIONER Du bör ha gymnasiekompetens eller motsvarande - gärna med ekonomisk inriktning.Det är meriterande med erfarenhet av löneadministration och kunskaper inom det arbetsrättsliga områded.- Har förmåga att skapa ett arbetsklimat som är positivt samt främjar en vilja att lyckas - Står för en helhetssyn och utvecklar verksamheten i dialog och samverkan - Är initiativrik och självgående - Är anpassningsbar samt kan hantera nya förutsättningar och omständigheter - Är mottaglig för nya ideer och tar tillvara möjligheter så att de gagnar utvecklingen - Är drivande och åstadkommer resultat