Löneadministratör med Erfarenhet av Redovisning till Internationell Byrå

Löneadministratör med Erfarenhet av Redovisning till Internationell Byrå

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett familjärt team som brinner för vad de gör?

Var? Centrala Stockholm
När? Start så snart som möjligt, senast Januari
Anställningsform? Direktrekrytering



Om vår kund

Vår kund är en marknadsledande affärsjuridisk fullservicebyrå med kontor i flertal nordiska länder. Det är ett högpresterande team som tillsammans sitter på en stor kompetens, kommer med innovativa lösningar och har ett stort engagemang för service.

Något som målar företaget är dess familjära och positiva team-känsla hos de ca 90 anställda i Stockholm. Vilket speglas i att medarbetarna vill vara på kontoret.

Sociala aktiviteter är något som byrån håller varmt om hjärtat, bland annat har de en byråresa vartannat år och även säsongsfester med alla kontor.

Om Rollen:

Vår kund söker nu en Löneadministratör med tidigare erfarenhet av redovisning som ska ansluta till dess Finance-team om 6 personer.

Rollen utformas i breda arbetsuppgifter inom ekonomi med fokus på lön och konkursredovisning. Du kommer självständigt ansvara för den månatliga löneberedningen i systemet Agda och du kommer att ha stor kontakt med obeståndsjurister samt konkursförvaltare. Administration på konkursdelen samt backning av de juniora ekonomerna i löpande redovisning är även några av arbetsuppgifterna du kommer att få ta del av.

Vi ser att du är en datorvan person som uppskattar och tycker att det är spännande med effektivisering i program och dagliga arbetet.

Vår kund arbetar utifrån en engelsk basplan - därav är det av vikt att du känner dig bekväm att prata och skriva på engelska.

Det är viktigt att du trivs i din roll då det vid tillfällen kommer vara högt tempo och korta deadlines.

Arbetsuppgifter:

- Ansvara för månatliga löneberedningen för 90 personer

- Redovisning och tillhörande avstämningar
- Vara en del av förbättrings- och effektiviseringsarbeten


Vem är du?

Vi söker dig som är självgående, positiv, initiativtagande, trivs i- och är trygg i din roll.
Du ska vilja vara en del av en familjär team-känsla där du är engagerad men också är självgående. Vi ser att du vågar ta initiativ och kan vara nytänkande kring förbättrings- och effektiviseringsarbeten. Du besitter en mycket god datorvana, du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och du är bekväm med att använda engelska.

Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samtidigt som samarbetet med dina kollegor är viktigt. En lagspelare som noggrant arbetar individuellt och tillsammans med teamet för att nå de bästa resultaten.

Skallkrav:

- Några års erfarenhet av att arbeta med redovisningsarbete såsom löpande bokföring och avstämningar
- Erfarenhet av löner
- Eftergymnasial ekonomiutbildning
- Datorvan
- Engagerad, pigg och driven

- Serviceminded
- Ansvarstagande


Meriterande:

- Erfarenhet av lönesystemet Agda
- Erfarenhet från konkursredovisning
- Drivit förändring med goda resultat tidigare


Förmåner:

- Privat hälso- och friskvårdsförsäkring
- Förmånligt friskvårdsbidrag




Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!

Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.



Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Nathalie Öst Lundkvist på nathalie@deltaconsulting.se eller 073-380 02 08.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 16 april 2023

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024