OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en löneadministratör som har vana att även arbeta med HR frågor och som har erfarenhet av Visma HR+6. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start i oktober och 6 månader framåt. Vår kund finns några mil öster om Helsingborg och du kommer både arbeta från kontoret samt kunna utgå hemifrån.
Om du idag arbetar som löneadministratör och vill ta ett spännande kliv i karriären kan detta vara möjligheten för dig. Här kommer du fördjupa dina kunskaper och få meriterande erfarenheter av löneadministration.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som löneadministratör:
Hantera kollektivanställda och tjänstemän
Hantera statistik och rapporter
Säkerställa GDPR efterlevnad, följa upp skattelagstiftningen och hantera ärenden från medarbetare avseende lönefrågor
Semesterberäkningar
Årsskiftesrutiner
Statistik och rapporteringar till myndigheter
Vara behjälplig på HR avdelningen
Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med löner för både kollektivanställda och tjänstemän och känner dig bekväm med hela flödet. Arbetet kräver goda kunskaper om lagar och avtal inom personalområdet samt goda kunskaper i både det svenska och i det engelska språket. Vi tror också att du som söker har god systemvana, gärna med ett intresse och/eller erfarenhet av systemförvaltning. Man kommer att arbeta i bland annat lönesystemet Visma HR+6, vilket är ett krav att man har god erfarenhet av tidigare.
Personliga egenskaper:
För att passa in i kulturen är det viktigt att du som söker har ett positivt synsätt, ett starkt driv och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Trots att du självständigt driver ditt arbete framåt är det viktigt att du lyfter blicken och arbetar tillsammans med ditt team. Ni finns där för att inspirera och stötta varandra i ert dagliga arbete. Att arbeta teamorienterat och skapa ett gott samarbete är troligen något som faller sig naturlig för dig och som du drivs utav. Dessutom ser vi gärna att du är en person som har en ständig vilja till att utveckla och driva förändringar. Kombinationen av att ta egna initiativ och samtidigt få med gruppen i arbetet är något som värdesätts högt.
I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Helena Möller på 073-868 10 54 eller Anna Granberg på 070-787 03 72
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Ursula Ekelund
040-615 65 70
Rekryteringskonsult Carl Ence
040-615 65 70
Rekryteringskonsult Carl Ence
0701660824
Rekryteringskonsult Carl Ence