OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu för kunds räkning en kvalificerad och driftig löneadministratör, med start omgående för ett uppdrag som kommer att vara ca tre månader hos vår kund i centrala Malmö. Vi söker dig som har erfarenhet av liknade arbetsuppgifter i lönesystemet Hogia.
Om företaget
KFX HR-Partner är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder en trygg och säker arbetsmiljö. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra resurskonsulter. Hos oss blir du sedd och vi håller kontinuerligt enskilda uppföljnings- och utvecklingssamtal.
Som anställd hos KFX HR-partner har du rätt till garantilön även om vi inte skulle ha något uppdrag som passar dig för tillfället. KFX HR-Partner har kollektivavtal med Unionen, vilket innebär att vi tillämpar Bemanningsavtalet för tjänstemän mellan Bemanningsföretagen och Unionen.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom lönehantering och kommer att ansvara för hela löneprocessen. Allt från personregistrering, kontroll och inrapportering av löneunderlag för både tjänstemän och kollektivanställda. Det innefattar även tolkning av lagar och avtal, pension - och försäkringsfrågor samt avstämning av skatt- och arbetsgivaravgifter. Totalt är det ca 2000 löner som ska köras varje månad för 70 olika bolag.
Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi en person som har flera års erfarenhet från en liknande tjänst. Du är en van lönehandläggare. Vi ser dessutom att dina kunskaper i svenska och engelska, både avseende skrift och tal, är mycket goda. Du behärskar Officepaketet väl och har tidigare arbetat i Hogia lönesystem.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är ordningsam, strukturerad samt planerad i ditt arbete. Du är dessutom en ”doer” som får saker och ting gjorda och har förmågan att arbeta självständigt. Du beskrivs som en serviceinriktad problemlösare som ger positiv stämning på arbetsplatsen.
Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag som beräknas pågå ca 3 månader med eventuell förlängning. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi jobbar med löpande urval.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt
Maria Karlsson
Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt
Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200