Löneadministratör med erfarenhet sökes i Örebro

Löneadministratör med erfarenhet sökes i Örebro

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor och möjligtvis erfarenhet av arbete i systemet Primula? Vår kund i Örebro söker nu en löneadministratör för att stötta upp verksamheten.

Om uppdraget
Vår kund är verksam inom utbildning och belägen i Örebro. Tjänsten avser ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt men senast 2021-05-03 som kommer att pågå under 18 månader. Arbetstiderna är måndag till fredag 08.00-16.30.

Dina arbetsuppgifter
Som Löneadministratör har du en bred roll inom personalområdet där fokus är löneadministrativ service. Arbetsuppgifter i hela löneprocessen ingår, det kan handla om att ge stöd i hanteringen av och information kring löner, semester, skatt, försäkringar sam pension. Du kommer att arbeta med intern och extern administrativ service med stort kundfokus och ska kunna ge konsultativt stöd inom löneadministrationens verksamhetsområde och informera om sakfrågor, regelverk, rutiner och tillämpning av löne- och tidsystemet.

Dina kvalifikationer
Som person ser vi att du upprätthåller goda relationer. Du är serviceinriktad och lösningsorienterad då arbetet innebär att ge support såväl utåt i organisationen som internt på personalavdelningen. Du är strukturerad och har också förmåga att jobba självständigt.

- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Minst ett fem (5) års erfarenhet som löneadministratör
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunskaper i lönesystem ex. Heroma, Agda etc.
- Kunskaper i ekonomisystem ex. Agresso, Raindance
- Merit: Eftergymnasial utbildning med inriktning lön/ekonomi
- Merit: Erfarenhet av arbete som löneadministratör inom offentlig sektor
- Merit: Erfarenhet av arbete i systemet Primula


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare mikaela.olguin@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 24 mars 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024