Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om Nordiska
Nordiska är ett kreditinstitut som tillhandahåller innovativa finanstjänster för både privatpersoner och företag. Vi erbjuder en plattform för banking-as-a-service genom vår infrastruktur för spar- och lånetjänster, antingen under vårt eget varumärke eller genom partners. Nordiska fokuserar även på företags- och fastighetsfinansiering jämte hållbart sparande med statlig insättningsgaranti.
Vad vi erbjuder
På Nordiska är vi engagerade i att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö där alla på bästa sätt kan bidra med sin expertis. Våra medarbetare är drivna och dedikerade att göra skillnad. För att vi ska kunna vara framgångsrika är ditt välbefinnande är viktigt för oss. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket.
Vår uppförandekod säkerställer att vi agerar med ärlighet och ansvar och bygger förtroende med våra kunder, partners och medarbetare.
Om jobbet
Som löneadministratör på Nordiska är din huvudsakliga uppgift att stödja organisationens personal med råd och stöd inom området lön. Du hanterar hela processen kring lön och pension samt ansvarar för personal- och lönesystemet. Du har också ett ansvar att utveckla rutiner inom detta område samt att uppdatera personalhandboken.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Ansvara för hela löneprocessen inklusive löneberedning och avstämningar
Aktivt jobba med effektivisering av löneprocessen
Hantering av hela kedjan av pension- och försäkringsadministration
Tolkning av lagar och avtal avseende lön, pension, förmåner etc.
Vara en stödfunktion till anställda i frågor kring lön, förmåner, pension, reseräkningar och liknande
Hantera anställningsavtal, lönekartläggning m.m.
Skapa platsannonser och vara ett stöd i rekryteringsprocessen för våra chefer
Ansvarar för on- och offboarding av medarbetare
Ansvarar för personalhandboken och personalsystemet Alexis
Erfarenhet
Vi söker dig som har en utbildning eller motsvarande erfarenhet (1-2 år) inom löneadministration. Du har god kunskap om regelverk och lagar kopplade till lön och arbetsrätt. God förmåga att hantera administrativa processer och system. Det är en fördel om du har erfarenhet av systemen Alexis och Kleer (tidigare PE).
Personliga egenskaper
Arbetet innebär löpande kontakt med både chefer och medarbetare vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är engagerad, positiv, utvecklingsinriktad och trivs att arbeta i en dynamisk miljö under ständig utveckling. Du är prestigelös och uppskattar ett omväxlande arbete.