Löneadministratör med HR-inriktning

Arbetsbeskrivning

Personstöd är ett lokalt familjeföretag som tillhandahåller vård, omsorg, personlig assistans och servicetjänster till både privatpersoner och företag, inom både privat och offentlig verksamhet. Vi är cirka 550 medarbetare och vårt huvudkontor ligger på Pilgatan i Västerås. Vår gemensamma värdegrund vilar på ledorden Kvalitet, Trygghet och Omtanke.
Bra medarbetare växer inte på träd. Vi söker dig som är en driven, strukturerad och trygg löneklippa som har tidigare erfarenhet av HR-arbete.
Om tjänsten
Tjänsten vi vill erbjuda är en heltidstjänst fördelat med ca 75% lönearbete och resterande 25% inom HR. Här får du chansen att arbeta på ett spännande företag i utveckling som varje dag förändrar människors liv. Vi ser gärna att du är delaktig i arbetet och ser stora möjligheter för dig att vara med och forma och utveckla din egen tjänst inom företaget.
Arbetsuppgifter
- Stötta chefer i HR-frågor, främst inom arbetsrätt, arbetsmiljö och kollektivavtalstolkningar
- HR-administration
- Representera företaget i fackliga förhandlingar
- Du ansvarar över företagets hela löneprocess och att medarbetare får rätt lön och ersättning i rätt tid. Du kommer att ingå i ett löneteam med en till kollega.
- Hantera pensioner, försäkringar och förmåner
Vi söker dig som
- Har en godkänd gymnasieutbildning. Du har också en YH-utbildning med inriktning lönekonsult eller motsvarande, alternativt flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat lönearbete.
- Har lätt för att kommunicera i tal- och skrift på svenska och är van att arbeta med datorn som redskap.
- Några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete
- Meriterande är om du har erfarenhet inom kollektivavtal rörande vård- och omsorg.
För att passa för det här jobbet så behöver du vara klok, ambitiös och envis och du gillar att umgås och skratta tillsammans med dina arbetskompisar. Som person vill vi att du är ansvarsfull, strukturerad och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs i en verksamhet där du får använda din flexibilitet, kreativitet och ta stort eget ansvar. Du har lätt för att möta olika människor och är tydlig i din kommunikation gentemot dina kollegor.


Tillträdesdag enligt överenskommelse.
Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande under ansökningstiden vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

vd Tony Blomqvist
0214757247
Enhetschef Atia Qadeer
021-475 72 15
Personalansvarig Veronica Lundmark
021-475 72 30
Enhetschef Atia Qadeer
021-475 72 15
Personalansvarig Veronica Lundmark
021-475 72 30
Veronica Lundmark
021-12 15 30
Atia Qadeer
021-12 15 30
verksamhetschef Mats Wahlstedt
0214757226
samordnare Janna Pettersson
0214757244
Lotta Gillberg
021-475 72 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personstöd Mälardalen AB Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Besöksadress

Eriksborg ingång 73
Västerås

Postadress

Hörntorpsvägen 2
Västerås, 72471

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024