OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Siemens utvecklar vi teknologier som tar samhället till nästa nivå. Hur? Genom elektrifiering, digitalisering och automatisering. Vi förändrar livet på de platser där du bor och arbetar, energin som driver ditt hem och hur de produkter du gillar produceras. Att vara en del av Siemens innebär att lösa komplexa utmaningar varje dag. På Siemens är vi tänkare, drömmare och utförare. Därför anställer vi inte bara de som har spännande idéer utan också har modet att göra verklighet av dem. Vi har ett högt ställt mål inom hållbarhet, att bli klimatneutrala år 2030. Tillsammans är vi ca 351 000 personer i världen varav 4 200 i Sverige som jobbar med att utveckla framtiden. Du kan bli en av dem!
Great things never came from comfort zones!
Har du varit i din comfort zone ett tag och är redo att kliva ur den och känna på hur det är utanför? Är det nu det är dags att ta det där steget, att testa något nytt och få chansen att utvecklas? Bra!
Om du är redo att satsa på oss, så kommer vi att ge allt för att du ska få förutsättningar och möjligheter för att utmanas, lära och lyckas i rollen som löneadministratör med inriktning processutveckling och kvalité hos oss på Siemens!
Till Siemens HR Global Shared Services (BGS H2R) söker vi en engagerad kollega som älskar lön men är sugen på att bredda sig inom system och data området. En viktig drivkraft är att säkerställa att processer fungerar effektivt och med kvalité. Du kommer att vara en del av vårt nordiska ”Payroll Accounting team”. Teamet supporterar Siemens verksamhet i Norden vilket innefattar ca. 20 Siemens bolag.
Utmaningen
Din huvudinriktning kommer vara lön men du kommer att arbeta leveransöverskridande och vara delaktig i samtliga av GBS H2R leveranser som sträcker sig över områdena lön och löne-redovising, HR System & Data, HR admin, tid och resa samt AskHR, vår första linje support inom HR leveransen. Inom GBS H2R leveransområde HR System & Data jobbar vi tillsammans med flertalet globala leveransteam och ditt ansvar är att koordinera och följa upp processerna i varje led och agera som en spindel i nätet.
Här arbetar du nära den svenska HR organisationen, redovisningsavdelningen, men också andra stakeholders i den globala organisationen. Som spindel i nätet kommer du att kunna skapa dig en förståelse för hur olika enheter inom Siemens arbetar.
I rollen kommer du:
* Bearbeta och kontrollera löneunderlag samt utföra utredningar av löneärenden.
* Bevaka och säkerställa att våra kopplingar mot övriga HR system så som Workday och SAP Concur fungerar och matar lönesystemet korrekt.
* Identifiera samt implementera innovativa effektivitetskvalitet samt produktivitetsförbättringar.
* I rollen agerar du som rådgivare mot System&Data teamet, HR samt businessen när det gäller personalrelaterad data, rapporter och nyckeltal samt hjälper till vid utbildningar inom dessa områden.
Vem är du?
Du har en utbildnings- eller erfarenhetsbakgrund inom lön och vill gå mer mot systemhållet. Vi söker dig som har några års erfarenhet att jobba administrativt inom HR området och gärna med SAP och Workday. Har du tidigare drivit projekt eller jobbat i projektform är det meriterande. För att lyckas med uppgiften att driva igenom nya arbetssätt och befintliga rutiner behöver du vara uthållig, utmanande, strukturerad samt ha hög integritet. Du har en stark ansvarskänsla för leverans samt ett detaljperspektiv och är van vid problemlösning. Ditt uppdrag innebär många gånger att driva frågor genom andra vilket ställer krav på att du har en pedagogisk förmåga, är drivande och har lätt att vinna förtroende. Du kommer att ha stora kontaktytor och naturligt ha ett stort intresse för människor samt förmågan att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer.
Som person är du serviceinriktad, analytisk, prestigelös och självgående. Du har ett detaljperspektiv och är van vid problemlösning. Du har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter för att kunna leverera kvalité mot deadline. Vidare har du kunskaper i både svenska och engelska, såväl tal som skrift.
Om oss
Siemens Global Business Services (GBS) är den del av Siemens som erbjuder och tillhandahåller innovativa digitala lösningar och kundorienterad affärsservice för företag och organisationer. Vi är ett kompetent och drivet gäng med högt tempo och utpräglad servicekänsla. Vi jobbar agilt och med ständig processförbättring och drivs av att vidareutveckla våra processer och leveranser så att kunden får en så bra upplevelse som möjligt.
Vår portfolio inkluderar områden inom Finans, HR, Inköp, Opportunity-to-Cash, Purchase-to-Pay, Record-to-Report, Hire-to-Retire, Delivery Management and Digital Solutions. Läs gärna mer på https://new.siemens.com/global/en/products/services/gbs.html
På Siemens värdesätter vi varje individs olikheter och möjlighet till utveckling. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med en hög grad av frihet och ansvar över sin egen vardag. Flexibiliteten ger våra medarbetare möjlighet att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv. Självklart finns även förmåner såsom friskvårdspaket, arbetstidsförkortning, aktieprogram m.fl.
Tveka inte - ansök idag! Urval sker löpande, med sista ansökningsdag den 14 Februari. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Li Wallin, li.wallin@siemens.com eller +46 87281298 för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Lotta Lehmusvuori på lotta.lehmusvuori@siemens.com. Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature