Löneadministratör med inslag HR administration

Arbetsbeskrivning

Om oss

Malmberg är en global marknads- och teknikledare inom cleantech. Ett svenskt familjeägt företag grundat 1866 med 160 anställda och en omsättning på cirka 500 miljoner. Vårt primära fokus är design, produktion och utveckling av teknik och lösningar för vattenrening, biogas uppgradering, geoenergi, borrning och miljöhantering. Malmberg arbetar för en bättre framtida miljö under mottot "Ren energi. Rent vatten".

Nu söker vi en Löneadministratör till vårt kontor i Yngsjö. Rekryteringen sker i samarbete med Wikan Personal.


Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna som Löneadministratör består till största del av lönehantering. Dvs ansvarig för löneprocessen med dess utbetalning och tillhörande löneadministration
inklusive vissa administrativa HR-uppgifter. Utöver det kommer tjänsten bestå av ekonomiuppgifter, som exempelvis enklare redovisning samt rapportering och viss avstämning till bokslut. Du kommer också att bli tilldelad praktiska arbetsuppgifter såsom beställning av kontorsmaterial m.m.


Din bakgrund

Du som söker har tidigare arbetat i en liknande roll och vi ser gärna att du har en utbildning inom aktuellt område. Du trivs att arbeta i högt tempo, är noggrann och är säker i din roll som Löneadministratör. Du skall ha god datorvana och van användare av Office programmen. Erfarenhet av lönesystemet Agda PS och affärssystemet Agresso är meriterande.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker därför dig som är prestigelös, positiv och flexibel. Du är inte rädd för att hugga i när det behövs! Du ser vad som behöver göras och kan hjälpa till där det behövs. I ditt arbetssätt är du mycket noggrann, strukturerad och en god samarbetare. Du gillar att ha flera bollar i luften samtidigt.

Tjänsten är placerad i Yngsjö. Tillsättning omgående.
B-körkort är ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vänligen skicka in Din ansökan snarast möjligt via Wikans hemsida. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 7 april.
För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist telefon 044 - 590 65 12.

Välkommen med Din ansökan!

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 7 orter i Sverige, omsätter ca 300 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Tomelilla
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024