OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Redo för nästa utmaning inom löneadministration? Vi söker just nu efter en person som vill arbeta med löneadministration mot de nordiska länderna men också varva arbetsuppgifterna med leverantörsreskontran och vara behjälplig inom ekonomi. Uppdraget sträcker sig från och med första april till ett år framåt.
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
I din roll som löneadministratör kommer du att vara delaktig i löneberedningen för 3 nordiska bolag där löneberedningen är outsourcad, självständigt kommer du bereda lönerna för cirka 25 personer i ett annat bolag. Vidare kommer du även att arbeta cirka 20% med leverantörsreskontra och stötta ekonomiavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer således att vara;
- Delaktig vid löneberedning för tre nordiska bolag
- Självständigt bereda lönen för ett bolag
- Bereda underlag till myndigheter
- Behandla inkommande leverantörsfakturor, kontera och hantera utbetalningar
- Vara behjälplig vid boksluten
- Löpande förbättringsarbeten
Arbetstider
Konsultuppdrag, mellan 80-100% med start från april. Uppdraget sträcker sig ungefär ett år framåt.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen skall du ha arbetat med löneadministration i cirka två år. Det är meriterande om du tidigare arbetat mot andra nordiska länder. Kvalificerat ekonomiarbete är inget krav, men det är bra om du har en förståelse för ekonomiska flöden. Systemmässigt är det meriterande om du arbetat i Flex, SAP samt MS Office, men inget krav.
För att trivas i rollen är du en teamorienterad, du har ett positiv mindset med hög integritet. Du känner dig bekväm i att kommunicera på svenska och besitter hyggliga kunskaper i engelska.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Minst två års erfarenhet av löneadministration.
Ansökan
Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte på att söka om du finner tjänsten intressant.
För frågor, kontakta Viktoria Halvars, konsultchef - viktoria.halvars@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044