Löneadministratör med kunskaper i HR+ sökes

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Vi söker på Lernia nu en stjärna till löneadministratör hos en av vår kunder. Kunden är ett ledande företag av optimering inom vatten, energi och avfall med kontor i centrala Stockholm. Som löneadministratör arbetar du brett med hela löneprocessen och tillsammans med dina kollegor kommer du att hantera löneadministrationen för ca 1200 löner. Idag består löneavdelningen av tre lönespecialister och en lönechef. Kunden har flera olika gällande kollektivavtal vilket kräver struktur och precision i organisationen. Exempel på vanligt förkommande arbetsuppgifter som löneadministratör är;

• Sedvanlig löneadministration
• Tolkningar av kollektivavtal
• Reseräkningar, utlägg m.m.
• Förmåner, Pension och försäkringar
• Kontoavstämningar
• Kontakt med olika myndigheter och avdelningar
• Support till chefer och anställda
• Hantering i lönesystemet HR Plus
• Hantering i tidsystemet IFS

Din bakgrund

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och ca 3-5 års erfarenhet av arbete med löner och kollektivavtal, gärna från olika branscher. Du har en utvecklad förståelse för siffror och ekonomi och du mycket goda kunskaper i systemet HR+. Du har även goda kunskaper i Microsoft Excel.

Personliga egenskaper

Som person är du flexibel, ansvarstagande och prestigelös. Du är positiv, lyhörd och trivs med att arbeta i team. Du arbetar noggrant och strukturerat och vill gärna vara med och utveckla verksamheten genom nya mål och rutiner. Vidare har du ett inre driv och har lätt för att ta egna initiativ med en målinriktad attityd.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

Omgående

Information

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ta därför chansen och sök redan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Som konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 februari 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024