OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Brinner du för att arbeta med löner och ekonomi? Vill du vara en del av en internationell, framåtsträvande samt ständigt utvecklande organisation? Då är det här en roll för dig!
3 Step IT har ett omfattande tjänsteutbud som riktar sig till företag och andra organisationer med behov att hantera livscykeln för sin IT-plattform. Vi hjälper företag att hantera finansiering, administration och återtag av IT-utrustning på ett transparent, kostnadseffektivt och hållbart sätt. I Sverige har vi kontor i Linköping, Stockholm, Göteborg, Enköping och Klavreström. Vi är cirka 100 anställda i Sverige. Vi söker nu en person som kan hantera bolagets löner, vara delaktig i bokslut samt hantera bolaget inkommande fakturor.
Den här tillsättningen är en hyrrekrytering vilket, innebär att du under första perioden kommer att vara anställd via Unik Resurs med en ambition om att övergå i anställning hos 3StepIT efter 6 månader.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I den här rollen är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för att skapa lönekörning varje månad, som tex skapa lönespecifikationer, lönefil samt inläsning av lönefil i bolagets ekonomisystem.
- Ansvara för hantering av reseräkningar.
- Ansvara för hantering och rapportering avseende pensioner.
- Ansvara för administration av leasing bilar.
- Ansvara för bokföring och avstämning avseende lönerelaterade kostnader.
- Att vara administratör i lönesystem samt attesteringsprogram för fakturor och avtal.
- Ansvara för registrering av bolagets kostnadsfakturor, vilket innebär allt från scanning, kontering till bokföring.
- Att arbeta med att förbättra och effektivisera processer.
- Vara delaktig och en backup för övriga funktioner inom ekonomi.
Din profil
- Du har utbildning inom ekonomi med inriktning mot lön
- Du har relevant erfarenhet av att självständigt arbeta med löner samt bokslutsuppgifter
- Då koncernspråket är engelska ser vi att du behärskar engelska i både tal och skrift
- Dina kunskaper i Excel samt i ett eller flera affärssystem är goda
- Det är meriterande om du har kunskaper i Visma, Navision samt Palette
För att lyckas i rollen krävs det att du är lagspelare men samtidigt självständig, noggrann och trygg i din roll som ensam ansvarig för lönekörningen. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och har gott om eget driv och initiativkraft samt är ansvarstagande som person. Att leverera kvalitet inom utsatt tid ser du som en självklarhet. Då företaget är i en expansiv fas tror vi att du är en person som har lätt att se förbättringspotential och möjligheter.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Elin Gladh och nås på 076-945 34 45 eller på elin.gladh@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84