OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Vi söker nu till Industrisupport en löneadministratör med receptionsansvar till vårt huvudkontor i Arvika.
IndustriSupport är ett auktoriserat bemanningsföretag som är medlem i branschorganisationen Almega och Svenskt Näringsliv. IndustriSupport har arbetat med bemanningslösningar under mer än 18 års tid och tillhandahåller både kollektiv produktionspersonal och kvalificerade tjänstemän. Vi har kontor i Arvika, Karlstad, Örebro och Norrköping.
Vi söker nu till vår egen verksamhet löneadministratör med placering på kontoret i Arvika. Tjänsten innebär också att du ansvar för receptionen.
Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen.
Våra kunder finns i olika branscher med flertalet olika kollektivavtal.
Förekommande arbetsuppgifter för tjänsterna är bl. a:
• Lönebearbetning närvaro/frånvaro
• Statistik internt och externt
• Semesterberäkningar/semesterlöneskuld
• Årsavslut
• Arbetsgivarintyg
• Avtalsskrivning
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom området administration
I rollen som receptionist måste du vara duktig på att kommunicera, har du en viktig funktion då du ansvarar för servicen mot kunder, medarbetare och besökare.
Ekonomirelaterade arbetsuppgifter kan förekomma.
Din profil
Vi söker dig som tycker om att arbeta med siffror, har någon form av eftergymnasial utbildning inom området personal/arbetsliv eller ekonomi och administration och gärna med arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Datorvana (Office-paketet) är en förutsättning för att klara av arbetet. Du kommer att arbeta med affärssystemet Intelliplan och Hogia Lön.
Den viktigaste egenskapen är att du är ansvarstagande. Du ska vara kvalitetsmedveten, serviceinriktad och ha en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, men samtidigt även effektiv. Du ska vara strukturerad samt bra på att prioritera. Du ska ha ett driv och gilla att arbete i ett högt tempo när det krävs. Du ska kunna ta för dig och hjälpa till där behov finns. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med lönehantering. Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande. Urval sker fortlöpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss.