Löneadministratör med redovisningskunskaper till Ledande Modeföretag

Arbetsbeskrivning

Vi hjälper nu vår kund på Södermalm att rekrytera en Löneadministratör som ska koordinera de outsourcade lönerna för Europa, gentemot respektive lands HR-partner. Start för tjänsten är efter sommaren. Starten kan eventuellt tidigareläggas om det passar dig som kandidat bättre!

Vår kund

Det här är en ung och dynamisk arbetsplats, där man samarbetar mellan avdelningar. Full fart dagligen, där olika yrkesgrupper hela tiden möts och skapar synergier. Kontoret är beläget i trendiga lokaler i centrala Södermalm. Det har designats för att vara så öppet som möjligt, en komplex arbetsplats som färgas av mode, design och snabbfotade medarbetare. Här kantas arbetsdagen av professionalism, stil, festligheter och framåttänkande.

Din profil

Som Löneadministratör kommer du koordinera löneadministration av de outsourcade lönerna och vara ansvarig kontakt gentemot HR-partners i 8 länder. Till tjänsten tillkommer vissa uppgifter som faller inom traditionell ekonomiredovisning såsom avstämningar, därför behöver du besitta grundläggande redovisningskunskaper.
System som används är M3 och Qlik Sense. Du behöver inte behärska dessa system när du anländer till företaget, men goda Excel-kunskaper är viktigt. Det allra viktigaste är din personlighet och attityd. Du är öppen, har en hög energinivå, tycker om fartfyllda miljöer och kan prestera i en ”virvelvind” av intryck.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Kontakt med lönekontoren
- Förbereda och skicka vidare lönedata; tidrapporter, förmåner, pension, sjukvård o.s.v.
- Besvara frågor rörande löner
- Samarbeta med redovisningsavdelningen med gemensamt ansvar för lönekörning
- Avstämning av inkommande kassor från butiker, se till att allt stämmer
- Dialog med butikscheferna

Skallkrav:

- 2 års erfarenhet av löneadministration
- Grundläggande redovisningskunskaper
- Goda kunskaper i Excel
- Nyfikenhet och vilja att lära sig
- Mycket goda engelska kunskaper

Meriterande:

- Erfarenhet från retail- eller modebranschen
- Arbetat med löner inom norden

Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

www.deltaconsulting.se (http://www.deltaconsulting.se)

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 25 juni 2019

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


30 november 2024

Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024