OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet av yrket som löneadministratör och är van vid att hantera stora volymer av löner? Då kan detta vara tjänsten för dig!
TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE
Till vår kund söker vi en person under en tidsbegränsad period till löneenheten. Tjänsten utgår från Borlänge och innebär att du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter inom löneområdet. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta självständigt med lönehanteringens alla delar, från ax till limpa.
I rollen som löneadministratör kommer du till exempel att arbeta med:
• Registrering, beräkning och utbetalning av löner
• Vara ett konsultativt stöd till medarbetare i personal- och lönefrågor
• Sammanställa tid- och frånvarorapporter
• Ta fram rapporter och statistik
PERSONPROFIL
Vi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet inom löneadministration. Det är även önskvärt att du har utbildning inom området. Vi söker dig som vill jobba i ett kortare uppdrag med administrativa löneuppgifter. Som person är du strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du har också en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi ser även att du har mycket god allmän systemvana.
För rollen som löneadministratör krävs vidare:
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• flytande svenska i tal och skrift
• mycket goda kunskaper i Microsoft Office med tyngd på Excel
ÖVRIGT
Omfattning: Heltid
Uppdragsperiod: Omgående till 31 januari 2022
Ort: Borlänge
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ och uthyrd vår kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”.
Sökord: lönespecialist, löneekonom, lön, salary specialist, salary administrator, payroll
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17