LÖNEADMINISTRATÖR MED STOR KÄNSLA FÖR SERVICE TILL MODEFÖRETAGET BESTSELLER

Arbetsbeskrivning

BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som vi har ett stort antal återförsäljare på marknaden. I den här rollen kommer du att vara verksam i våra 3 svenska bolag där du, tillsammans med dina två kollegor på löneavdelningen, kommer att hantera ca 650 löner.
Vårt svenska huvudkontor ligger i Solna där vi sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.
Som anställd hos BESTSELLER blir du en del av vår familj. Vi erbjuder en utvecklande och spännande arbetsplats med högt tempo där vi alla jobbar tillsammans mot gemensamma mål. Vår filosofi och våra värderingar är viktiga för oss, vi jobbar hårt och strävar efter att bli bäst men alltid på ett ödmjukt sätt. Läs gärna mer om BESTSELLER och våra värderingar på https://about.bestseller.com/about-us/our-company
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos oss kommer du ha ett nära samarbete med våra modebutiker, våra resande säljare samt ekonomiavdelningen. Du ansvarar självständigt för dina arbetsuppgifter vilket innefattar bland annat att bearbeta, administrera, rapportera samt utbetala löner för såväl kollektivanställda som tjänstemän. I rollen ingår det också att svara på frågor från anställda samt vara ett bollplank gentemot chefsledet i lönerelaterade ärenden. Andra arbetsuppgifter som ingår är bokföring, bonusberäkningar, kontoavstämningar, statistik, rapportframställning, frånvarohantering samt övrig personaladministration.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av brett löneadministrativt arbete i detaljhandelsavtalet. Du innehar goda kunskaper kring alla delar i löneprocessen. Du har god systemförståelse och intresse av att lära dig nya system. Det är meriterande om du har arbetat i lönesystemet Agda PS, Kontek eller Success Factors. Har du även erfarenhet av bokföring ses det som ett plus. Då vi är ett internationellt bolag är svenska och engelska ett krav, danska meriterande.
För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ och öppen. Du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper och din förmåga att vara en bra lagspelare.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Frösundaviks Allé 9, Solna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 24 februari 2021

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024