Löneadministratör med stort intresse för service och modern lönehantering

Löneadministratör med stort intresse för service och modern lönehantering

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vill du vara med och utvecklas på lönefunktionen på ett av Sveriges största bolag? Är du snabblärd, trivs att arbeta i team och är van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt med varandra? Har du dessutom erfarenhet från att arbeta med löneadministration och drivs av att jobba med ständiga förbättringar? Då är det här ett uppdrag för dig!

Det här är inledningsvis ett uppdrag på ca 6 månader, med möjlighet till förlängning via Unik Resurs.

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 200 orter och omsätter årligen cirka åtta miljarder kronor. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.

Samhalls ekonomi- och löneavdelning finns i Linköping och består av ca 70 medarbetare inom ekonomi och lön. På löneavdelningen arbetar 21 personer och vi hanterar ca 280.000 löner varje år. Just nu står vi inför spännande utmaningar kring förändrat arbetssätt och nya IT lösningar.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Administration av anställningar/avgångar
- Kontroller och analyser av inrapporterade lönedata och underlag
- Hantering av underlag via mail och post
- Registreringar och rättelser av lönedata
- Registrering av protokoll/lönerevision
- Reseräkningsadministration och förmånshantering
- Administration av frånvaro/ledigheter
- Administration och support för verksamheten gällande lönerelaterade frågor
- Administration av olika intyg för anställda och tidigare anställda
- Ansvara för avdelningens supporttelefon



Vi söker flera medarbetare till den här befattningen där arbetsuppgifter kommer att fördelas utifrån kompetens och bakgrund.

Din profil

Vi söker dig som har gymnasiekompetens inom ekonomi samt KY specialiserat på lön, eller tidigare erfarenhet från lönehanteringsarbete. Du har god förståelse för avtalshantering, administration och ekonomi, samt systemvana innefattande goda kunskaper i Excel. Rollen inkluderar många kontaktytor med internt anställda och andra parter, vilket kräver en förmåga att kommunicera väl både skriftligt och muntligt på svenska samt engelska.

Du är noggrann, ansvarsfull och gillar att arbeta i ett högt tempo vilket innebär att du fungerar bäst när du har många processer igång samtidigt. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel, serviceinriktad och stresstålig. Du är en positiv och lyhörd person samt har en god prioriteringsförmåga. Det är viktigt att du är en lagspelare då du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare har du god förmåga att leverera service på hög nivå.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024