Löneadministratör med tillhörande HR-administration (80%)

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi en erfaren löneadministratör som skall ansvara för löner och vissa HR-frågor. Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver hjälp under ett vikariat, med omgående start.

Som löneadministratör hos vår kund arbetar du främst med:

- Kontroll och granskning av tidrapportering samt kontakt med arbetsledare.
- Lönekörning i Kontek, både för kollektivanställda och tjänstemän.
- Avstämning och återrapportering av tidssaldon, sjukfrånvaro etc.
- Bokföring av löner och avstämning av upplupna löner.
- Registervård i programmen för tidrapportering och löneberäkning.
- Kontakter med Försäkringskassan, Skatteverket, AFA och andra externa instanser.
- Övriga administrativa uppgifter inom lön och HR samt backup på vissa uppgifter inom ekonomi.

Tjänsten innebär mycket variation och stimulans i ett team om fyra personer där ni tillsammans lägger stort fokus på samarbete och utveckling.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Tjänsten kan eventuellt komma att bli en direktrekrytering!

Din profil

Vi söker dig som har någon form av utbildning inom löneadministration, alternativt motsvarande praktisk erfarenhet inom området. Du är van att hantera såväl tjänstemanna- som kollektivlöner. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Kontek Lön. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med träindustriavtalet. Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i svenska.

Som person är du noggrann, arbetsam och engagerad. Du trivs med att hantera personalfrågor och är mån om att skapa goda relationer med både interna och externa kontakter. Du är kreativ och öppensinnad samt gillar kommunikation och administration. Du har en analytisk förmåga när så krävs och du är förtroendeingivande och trygg i din yrkesroll. Vi förutsätter att du har förmågan att hantera sekretessbelagd information på ett betryggande sätt.

Du har goda kunskaper i Excel, är trygg i löne/administrationssystem samt är en lyhörd och professionell medarbetare med hög arbetsmoral och bra arbetsattityd.

Start: Omgående eller enl. överrensskomelse.
Arbetsplats: I Uppvidinge kommun.
Arbetstid/omfattning: 80%
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, varför vi gärna tar emot din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se.

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 maj 2015

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024