OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är möten i ögonhöjd som skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!
Om tjänsten
På Räddningsmissionen jobbar runt 150 medarbetare som alla strävar efter att skapa ett varmare Göteborg. Vi behöver nu stärka teamet som jobbar för att ge dessa personer förutsättningar för ett gott arbete. Har du tidigare erfarenhet av arbete med hela löneprocessen? Är du också intresserad av HR-relaterade frågor och längtar efter att jobba i ett meningsfullt sammanhang? Då vill vi veta mer om dig!
Vi erbjuder en varierande roll där du arbetar som både löneadministratör och HR-assistent. Som löneadministratör hos oss kommer du tillsammans med ytterligare en kollega hantera hela löneutbetalningsprocessen för våra 150 medarbetare och samtidigt vara en viktig supportfunktion när det gäller lagar, avtal och personalsystem. Som HR-assistent kommer du arbeta med administrativa HR-frågor såsom att skriva jobbannonser vid rekryteringsprocesser, svara på chefers frågor utifrån lagar, avtal och personalhandbok, ta fram statistik etc.
Systemen som vi använder är Hogia Lön och Hogia Personal. Din huvudsakliga arbetsplats är på huvudkontoret där du arbetar nära dina kollegor.
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos oss kommer du bland annat att arbeta med:
• förberedande arbete inför lönekörning
• granskning och justering av tidssystem
• schemahantering och inregistrering av uppgifter
Som HR-assistent kommer du att vara ett administrativt stöd, där du är delaktig i allt ifrån att samordna praktik och jobbförfrågningar, uppdatera anställningsavtalsmallar och policies, förbereda underlag inför lönerevision och lönekartläggning och andra administrativa arbetsuppgifter.
För den ekonomi-intresserade kan det även komma att bli aktuellt att arbeta med enklare ekonomiuppgifter.
Vi söker dig som...
Är ansvarsfull och noggrann. Du räds inte att hugga tag i det som behöver göras, och är bra på att prioritera vid arbetstoppar. Du uppskattar ett varierande arbete och trivs med att jobba både självständigt och i team. Vi söker dig som tycker det är roligt att förmedla din kunskap till våra chefer och samordnare på ett pedagogiskt vis. Vår värdegrund är levande såväl i mötet med målgrupper som mellan medarbetare, därför har det stor betydelse att du känner dig trygg med den och att du tycker det känns meningsfullt att få bidra i en idéburen organisation.
Kvalifikationer
• Erfarenhet från löneadministration 2-3 år
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom HR/personalfrågor alternativt eftergymnasial utbildning inom ämnet
• Kunskaper i de arbetsrättsliga lagarna
• Kompetens i Office-paketet
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av arbete i Hogia.
Förmåner i anställningen
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Vi går under kollektivavtalet Hälsa, vård och övrig omsorg.
Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag.
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt!
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.
Bra att veta
Befattning: Löneadministratör, HR-assistent
Rapporterar till: Ekonomichef
Omfattning: 100%
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning inledningsvis.
Tillträde: Omgående
Varmt välkommen med din ansökan!
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.
Hos oss är du omgiven av mer än 150 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.
Tillsammans gör vi skillnad!