Löneadministratör och support inom HR

Löneadministratör och support inom HR

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett team där du får driva arbetet inom lön och utveckla din egen roll? Är du flexibel med känsla för noggrannhet och service? Har du intresse för personalfrågor eller vill lära dig mer? Då är det här tjänsten för dig!
Om tjänsten
Vi söker en erfaren löneadministratör med kunskap och intresse för hela löneprocessen!
Ditt främsta fokus och ansvarsområde ligger på lönearbetet, men du kommer också ha goda chanser att påverka och utveckla din roll. Vi tror därför att du är självgående och tycker det är roligt med varierande arbetsuppgifter och nya utmaningar.
Du ingår i team People & Culture som består av totalt fyra medarbetare inom HR och kommunikation. Vi hanterar frågor som rör allt från den enskilda medarbetaren till övergripande strategier.
Din roll är otrolig viktig då du är en brygga mellan HR- och ekonomiavdelningen. Du har kontinuerlig kontakt med chefer, medarbetare och kollegor avseende frågor som rör våra HR-system för grunddata, löne-, statistik- och tidsrapporteringsfrågor.
För att trivas i rollen tror vi att du är driven och självständig samt van vid att arbeta i olika system.
Vi står nu inför en spännande utmaning då vi ska implementera ett nytt HR-system från Cornerstone, ett projekt du kommer vara delaktig i att driva framåt.
Vi söker dig som
Uppskattar en dynamisk roll med varierande arbetsuppgifter och vardag. Du är service- och kundinriktad på alla nivåer inom organisationen, liksom lösningsorienterad med förmåga att identifiera, föreslå och genomföra förbättringar. Du är strukturerad, noggrann och van vid självständigt arbete, vilket du trivs med. Ansvar och disciplin är ledord för dig i din roll och du har god förmåga att kommunicera, etablera och bibehålla goda relationer.
Vi ser också att du har:
Relevant eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av lönesystemet Visma/Agda PS och HRIS från Cornerstone.
Minst tre års yrkeserfarenhet inom lönehandläggning, kollektivavtal inom både tjänstemanna- och kollektivarbetarsidan samt personaladministration
Mycket goda kunskaper om lagar och regler inom området, beskattnings- och förmånsregler
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att löner utbetalas på utsatt tid i enlighet med gällande avtal och lagstiftning samt företagets rutiner, regler och policys. Vid behov bistår du avdelningen i relevanta projekt och arbetsuppgifter inom frågor som rör lön, chefsstöd inom bland annat rehabilitering, personal, kommunikation, personalaktiviteter och relevanta projekt.
Genom vårt LMS Eloomi administrerar och säkrar du introduktionen av nya medarbetare.
I början av 2024 påbörjar vi projektet att implementera vårt HRIS tillsammans med vårt globala team. Där blir du en viktig del i arbetet som kommer att underlätta för oss i våra processer. Du har erfarenhet alternativt stort intresse för implementeringsprojekt och uppdatering av relevanta system.
Ansvarsområden:
Övergripande ansvar för löneprocessen
Administration och handläggning inom bland annat lön samt sjuk- och friskanmälan
Introduktion av nya medarbetare
Agera kontaktperson för externa parter rörande löne- och personalfrågor
Stödja och vara behjälplig inom diverse HR-relaterade frågor och projekt
Chefsstöd inom bland annat rehabilitering

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hilton Foods Sverige AB Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Postadress

Saltängsvägen 53
Västerås, 72132

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024