OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad innebär rollen?
Till vår kund söker vi nu dig som vill arbeta som löneadministratör ute hos vår kund. I dina arbetsuppgifter ingår lönehantering (löneredovisning, löneutbetalningar, skatt- och sociala avgifter), att upprätta löne- och personalstatistik, sköta personalregister samt att biträda kontorschefer i löneadministrativa frågor. Vidare ingår att handlägga löpande pensions- och gruppförsäkringsärenden, att bistå HR-enheten med statistiskt underlag för löneförhandlingar och att rapportera in statistik, pensionsuppgifter och andra lönerelaterade uppgifter till berörda intressenter.
Vem söker vi?
För att passa för tjänsten behöver du ha ett par års erfarenhet från en liknande roll. Det är viktigt att du är självgående då det kommer finnas begränsade möjligheter till överlämning. Har du erfarenhet av tid- och projektrapportering är det ett plus, likaså om du tidigare har arbetat i Unit4 (fd. Agressos) lönemodul. För att passa för tjänsten bör du ha god förståelse för löneprocessen och relevant lagstiftning. Har du dessutom erfarenhet inom ekonomi och redovisning är det meriterande då del av ordinarie löneadministratörs ansvar har ligger inom det området.
Du kommunicerar fritt på svenska och engelska i tal och skrift, och trivs med såväl interna som externa kontakter. Du är en positiv person som kan föra ditt arbete framåt och hålla god kvalitet i leveransen mot deadlines. För att klara av arbetet behöver du ha en god analytisk förmåga och ha god förmåga att självständigt ta reda på hur en uppgift kan lösas.
Övrigt
Vi letar efter dig som kan påbörja din anställning med kort varsel. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 3-4 månader. Placering är hos vår kund i centrala Göteborg.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på telefonnummer 031-333 54 82.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: löneadministratör
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88