OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med löneadministration tidigare och trivs när du får arbeta både självständigt och i samarbete med dina kollegor? Är du noggrann, flexibel och serviceminded? Då är det här tjänsten för dig!
Beskrivning
Perido söker nu en löneadministratör för kunds räkning. Kunden är en myndighet som finns på flera ställen i landet, den här tjänsten är placerad i Östersund. Du kommer att sitta i öppet kontorslandskap tillsammans med dina kollegor.
I rollen som löneadministratör kommer du att självständigt bearbeta och kontrollera löneunderlag, ta fram rapporter och statistik samt redovisa skatter och arbetsgivaravgifter. Vidare så ingår det även att sammanställa tids- och frånvarorapporter. Du kommer att arbeta nära dina kollegor men ha eget ansvar över dina uppgifter och vi söker dig som trivs med arbetet även under perioder med ökad arbetsbelastning. Vi tror att du som söker tycker om att ha mycket kontakt med kunder och kollegor och har en vana av att hjälpa och besvara frågor via telefon och mail. Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil
- Minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
- Gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom lön
- Goda datakunskaper
- Meriterande med kunskaper i Palasso och POL
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 9543CT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
9543CT
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se