OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en roll som löneadministratör söker vi nu dig som vill ha ett mindre uppdrag att sköta på deltid.
Vad innebär rollen och vem söker vi?
Vi söker nu dig som vill hjälpa vår kund med sin löneadministration. Vår kund är ett bolag inom retail med lokaler strax utanför Borås. Du kommer agera backup till deras egen löneadministratör och gå in ungefär en gång per kvartal för att sköta löneutbetalningar och utlägg till cirka 130 anställda.
Du bör ha erfarenhet från löneredovisning, utbetalning av löner samt att hantera utlägg, milersättningar och traktamenten. Du sköter löner för frömst kontorspersonal men även butiksanställda varför vi ser det som ett plus om du har erfarenhet från flera olika kollektivavtal så att du lätt kan sätta dig in i arbetet. Vidare är det viktigt att du känner dig bekväm och uppdaterad i relevant lagstiftning och kan svara på vanliga frågor. I ditt arbeta kan det också bli aktuellt med kontakter med myndigheter såsom Försäkringskassan och skatteverket.
För att passa för tjänsten är det viktigt att du kommunicerar fritt på svenska, och är duktig på engelska. Du är en positiv person som kan föra ditt arbete framåt och hålla god kvalitet i leveransen mot deadlines.
Övrigt
Vi letar efter dig som vill ha ett mindre uppdrag, kanske är du pensionär eller egen konsult och vill kombinera detta med andra uppdrag. Du kommer att arbeta för vår kund ca 4-5 dagar en gång per kvartal och du kommer ha möjlighet att dela upp dessa tillfällen i två perioder (2+3 dagar) under den månad du arbetar. Upplärning kommer ske hos vår kund utanför Borås och även därefter är det önskvärt att du är på plats större delen av de dagar du arbetar för dem.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på telefonnummer 031-333 54 82.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: löneadministratör
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88