OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren löneadministratör som förstår värdet i ett professionellt bemötande och vet hur man ger bra service? Är du dessutom en person som vet hur man håller sina deadlines och organiserar sitt arbete? Då har vi det perfekta jobbet till dig!
Vi söker nu efter en löneadministratör på 50% till vår kund i Strängnäs. Tjänsten är omgående och anställningen sker direkt hos kunden.
Arbetsuppgifterna är omväxlande och breda med både hantering av löner och personaladministration med uppgifter som upprättande av lön samt utbetalning, kontrollera att lönerna stämmer med gällande lagar, kollektivavtal och lokala avtal. Ha kontroll över personalens semesterdagar, hålla lönesystemet uppdaterat med aktuell info, upprätta anställningsavtal samt de dokument som krävs inför arbetsstart på uppdrag av resp chef och så mycket mer!
Vi söker efter dig som är organiserad, välplanerad och kan bemöta folk med både service och professionalitet.
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete gällande kollektivavtal
- Erfarenhet av arbete i lönesystem
- Innehar kompetens inom lagar och regler om skatter, semester, pensioner, föräldraledighet etc
- Erfarenhet av arbete med avancerade löner, dvs kollektivanställda med skiftgång.
- goda kunskaper i MS Office
- Arbetstider enligt överenskommelse.
Körkort B är ett krav för tjänsten.
I övrigt ser vi gärna att du som person är noggrann, tydlig i din kommunikation och är intresserad och ödmjuk i din roll som löneadministratör.
I jobbet utgår du från Åker och är även tillgänglig för Sandåsa och Forssjö regelbundet.
varmt välkommen med din ansökan!