Löneadministratör på deltid sökes till HLL

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vår kund HLL växer och behöver utöka sitt HR-team med en löneadministratör på 60%. I rollen kommer du ta ett huvudansvar över ungefär 150 löner och hantera hela löneprocessen. Du följer en mängd olika kollektivavtal och ansvarar för att tidrapporterna kommer in i tid, filerna skickas till bank och att lönerna blir korrekt utbetalda. Du kommer även att strukturera upp löneprocessen och driva förändringsarbete för att effektivisera processen.

Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir direkt anställd av HLL.


Om företaget
Varför HLL Hyreslandslaget?

HLL Hyreslandslaget arbetar med att utveckla människor och får dem växa individuellt och tillsammans. Vi brinner för att ta hand om vår personal och arbetsplatsen genomsyras av en stor gemenskap. De viktigaste vi har är våra medarbetare och maskiner!

Hos HLL Hyreslandslaget får du arbeta i ett av Sveriges ledande maskinuthyrningsbolag, som förser den svenska bygg och anläggningsbranschen med maskiner. Sedan starten 2011 har vi idag 18 depåer runt om i landet, varav 11 finns i Stockholmstrakten. Vi hyr ut bygg- och anläggningsmaskiner samt liftar, bodar och vagnar.

Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasialutbildning inom lön och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande roller. Har du arbetat med olika kollektivavtal är det meriterande. Du har en hög datorvana och gärna tidigare erfarenhet från Agda och Visma Lön. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Personliga egenskaper
Som person vill vi att du är ödmjuk, driven och orädd. Du har en hög social förmåga och uppskattar att arbeta såväl i team som självständigt. Du tar ett högt ansvar över ditt arbete och brinner för att driva förbättringsarbete.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 eller anna@2complete.se



Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid 50% Tillsvidare
  • Publicerat: 17 maj 2019

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024