OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Högskolan i Halmstad söker vi nu en löneadministratör på 50 %. Vi söker dig som har något års arbetslivserfarenhet inom lön och som är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du är lyhörd för instruktioner och trivs i en stöttande roll mot de två ordinarie lönespecialister på avdelningen. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia och du kommer gå in på deltid 50 % för att stötta de två ordinarie lönespecialisterna med start omgående fram till oktober. Högskolan i Halmstad är en spännande arbetsplats för lärande, utveckling och forskning, i ständig interaktion med sin omvärld. Vi rankas högt för vår samverkan med näringsliv och offentlig sektor, och är mitt i en spännande utveckling mot en ökad andel forskning. Högskolan i Halmstad är ett innovationsdrivande lärosäte och det ska avspegla sig i allt vi gör – i utbildning och forskning likaväl som i administration och kommunikation. HR-avdelningen består idag av 11 medarbetare uppdelat på HR-specialister, HR strateg, HR-administratör, Lönespecialister, koordinator för lika villkor och HR-chef.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer främst arbeta med att hantera internt inkommande ärenden och frågor som rör lön. Du kommer även ta fram listor som finns registrerat i systemet. Hela tiden kommer du ha dina två kollegor som stöd i arbetet samtidigt som du är en värdefull resurs för kollegorna eftersom de lägger viss arbetstid på ett projekt som pågår fram till oktober.
Du kommer även arbeta med bland annat:
• Löpande löneadministration, bl a registrera nyanställda i lönesystemet, registrera tidrapporter för timavlönade och stansa avdrag såsom massageavdrag
• Granska och godkänna enklare reseräkningar
• Ta fram och förmedla efterfrågade lönelistor
• Svara på inkomstförfrågningar från Försäkringskassan
• Tilldela Helpdeskärende som inkommer till Helpdesk och besvara de lönerelaterade frågorna som inkommer till Helpdesk
• Registrera, kontrollera och godkänna bankuppgifter hos den bank som hanterar löneutbetalningen
Vem är du?
Som person ser vi att du är strukturerad och analytisk med förmåga att se helheter och sammanhang, samtidigt som du är noggrann. Du arbetar prestigelöst och kommunikativt med eget driv framåt. För att vara kvalificerad för rollen ser vi att du har gymnasial utbildning. Du har minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör och goda kunskaper inom lönesystem, meriterande är om du har arbetat i Primula. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom något lärosäte.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.