OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JKS Sverige är ett bemannings- och rekryteringsföretag som ingår i JKS och är representerade i Danmark, Norge och Sverige. JKS har arbetat med att erbjuda våra kunder dynamiska och flexibla bemanningslösningar sedan 1995. JKS är Danmarks största bemanningsföretag och har dagligen 2 800 medarbetare i uppdrag.
Vi söker en löneadministrör på deltid (50-75 %) till vår kund i
Malmö, som är en del av en stor internationell koncern. Du kommer
att var en del av HR-teamet som består av totalt fem medarbetare.
Rollen är initialt en konsultroll och det finns goda möjligheter
till en anställning hos vår kund.
ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör kommer du att ansvara för cirka 160 löner,
inom både tjänstemanna- och kollektivområdet.
I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat att ingå;
• Utföra löneunderlag
• Utföra kontroller i företagets olika system
• Hantera sjukfrånvaro, semester, övertid, kompensation
• Rapportera till statliga myndigheter samt intern rapportering
• Upprätta intyg/betyg såsom arbetsgivarintyg
• Hantera tidrapporteringssystemet och kunna svara på frågor
kring tidrapportering
• Svara på lönerelaterade frågor från chefer och medarbetare
I tjänsten kommer det även att ingå andra administrativa och
HR-relaterade arbetsuppgifter.
Tjänsten är på 50 till 75 %. Sysselsättningsgraden och
arbetstiden kan fördelas fritt beroende på dina önskemål.
ÖNSKADE KOMPETENSER/ERFARENHET
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av löneadministation och
som känner till löneprocessen. Erfarenhet av lönesystemet Kontek
är meriterande, men inte ett krav. Du talar och skriver svenska
flytande samt uttrycker dig väl på engelska i såväl tal som
skrift. Det är en stor fördel om du har möjlighet att tillträda
tjänsten omgående.
PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen är du självgående, serviceinriktad och
förtroendeingivande. Du är strukturerad, noggrann och analytisk i
ditt arbete och har ett stort intresse för HR- och
löneområdet. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och
systematisk och du har en god initiativ- och beslutsförmåga. Du kan
snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och gillar
förändringsarbete och utveckling.
ANSÖK:
Är du personen vi söker? Sök då gärna tjänsten redan idag, då
vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och
sök tjänsten via ansökningslänken. Skriv gärna i din ansökan
vilken sysselsättningsgrad du är intresserad av och har möjlighet
till. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin
Jonsson på telefonnummer: 0709-68 30 20.
Vi ser fram emot din ansökan!
Mer informasjon
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Borg
+46 709-68 30 19
Elin Jonsson
0709-68 30 20
Elin Jonsson
+46 (0)40 12 12 25
Elin Jonsson
+46 (0)709 68 30 20
Rekryteringskonsult Elin Jonsson
040-121225
0709683020
Elin Jonsson