OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet som löneadministratör eller löneassistent och vill utvecklas i en roll som redovisningsassistent? Vi på Newr rekryterar nu en ny medarbetare till Klarahills ekonomiavdelning där du kommer ansvara för löneadministrationen i företaget samtidigt som du kommer arbeta med hela redovisningsflödet.
Klarahill är ett expansivt företag som på bara några år har vuxit till Sveriges näst största aktör inom begravnings-och familjejuridiksegmenten. Begravningsverksamheten bedrivs under lokala varumärken medan Familjejuridiken bedrivs under varumärket Verahill. Koncernen har idag cirka 150 anställda, fördelat på drygt 30 kontor runt om i Sverige med en omsättning på cirka 200 MSEK. Mellby Gård är med som långsiktig partner och huvudägare i Klarahill.
Som redovisningsassistent/löneadministratör på Klarahill kommer du tillhöra en ekonomiavdelning på totalt sju personer och du rapporterar till företagets CFO. Du kommer i din roll att ta ett självständigt ansvar för lönefunktionen samtidigt som du får möjligheten att utvecklas inom redovisning. Rollen är fördelad på cirka 25% inom lön och 75% inom redovisning och arbetstiden är heltid. Klarahill arbetar i systemen Visma Net, Visma lön och Millnet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantering av ca 150 löner (förbereda underlag, löneutbetalningar, registrering och rapportering av löner/pension internt och externt)
- Administration av tjänstebilar och företagskort
- Utläggshantering
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Löpande redovisning
- Behjälplig vid bokslutsarbete, årsredovisning och skattedeklarationer
- Bidra till effektiviseringar inom lön- och redovisningsområdet
Rätt kandidat för rollen
Rätt kandidat för rollen har minst 2 års erfarenhet som löneadministratör/löneassistent och vill nu ta chansen att utvecklas även inom redovisning. Du känner dig trygg med att ta ansvaret för lönehanteringen. Du har gymnasieutbildning och har du vidareutbildning inom lön eller ekonomi från en YH-utbildning eller liknande anses det vara meriterande. Likaså är det meriterande om du har arbetat på företag som har kollektivavtal. Rollen ställer inga krav på tidigare erfarenhet som redovisningsassistent men har du grundläggande kunskaper inom redovisning är det ett plus. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du har ett starkt siffersinne, tar ett stort ansvar för din roll och trivs med att ha många kontaktytor. Vi ser gärna att du har ett intresse för ett modernt arbetssätt och är nyfiken på att hitta förbättringar i system och processer. Du uppskattar både att arbeta självständigt och i team och trivs i en föränderlig miljö. Vidare så har du en god samarbetsförmåga och kan prioritera rätt mellan olika arbetsuppgifter.
Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Newr - Douglas Carbell 072-980 99 52, douglas.carbell@newr.se eller Matilda Eldh, 073-027 96 21, matilda.eldh@newr.se
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.