OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SERVICEFÖRVALTNINGEN, LÖNER söker Serviceförvaltningens verksamhetside är att tillhandhålla ett kostnadseffektivt och professionellt stöd till Östersunds kommuns förvaltningar. Inom förvaltningen arbetar ca 400 personer organiserade i 9 resultatenheter. I förvaltningens ansvarsområde ingår ett antal olika service- och konsulttjänster. Löner är en resultatenhet inom Serviceförvaltningen och har 14 anställda. Våra tjänster är förvaltning och utveckling av kommunens löne- och personalsystem, administration av ca 7000 löner/månad samt pensioner och personalförsäkringar. Östersunds kommun har eCompanion som löne- och personalsystem och vi använder oss av källrapportering. I dag är det ca 4 000 anställda som använder sig av källrapportering. Som löneadministratör kommer du huvudsakligen att arbeta med: . Bearbetning av och utbetalning av löner och övrigt förekommande arbete som hör till löneadministration. . Avtalstolkning . Kontakter med verksamhetsansvariga och anställda . Kundstöd via telefon och mail . Medverka i utvecklings,- och förändringsarbete inom enheten och gentemot verksamheterna. . Kontakt med externa intressenter Din bakgrund: . Du har minst gymnasiekompetens . Det är en fördel om du har erfarenhet av löneadministration Du är noggrann, har förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp och är serviceinriktad. Du bör kunna skapa och bibehålla goda relationer samt periodvis klara av en hög arbetsbelastning. Du ska också tycka om att arbeta utåtriktat, såväl internt i kommunen som i samarbete med externa aktörer.