Löneadministratör, Region Östergötland

Löneadministratör, Region Östergötland

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.

Verksamhetsstöd levererar tjänster inom lön och arbetsgivarfrågor, ekonomiservice, teknisk förvaltning/ utveckling och tekniska bastjänster, bygg, facility management och uthyrning av lokaler, inköp och upphandling samt arkivverksamhet. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!

Arbetsbeskrivning
Som löneadministratör arbetar du i ett löneteam med gemensamt ansvar för registrering, kontroller och stöd till regionens verksamheter. Du ska vara ett professionellt stöd i lönefrågor, ge kvalificerad service och samtidigt ha en controllerfunktion gentemot de verksamheter där du hanterar löner. I din controllerfunktion har du i uppdrag att se till att lagar och avtal, samt regionens riktlinjer efterföljs.

Utbildning och erfarenhet
Du har treårig gymnasieutbildning samt YH-utbildning inom löneområdet. Du har dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med administration och rådgivning inom löneområdet under de senaste tre åren. Vi ser även gärna att du har kännedom om landstings/kommunala avtal och erfarenhet av att arbeta med lönehantering i Heroma.

Då du kommer att arbeta med både skriftlig och muntlig information och rådgivning till chefer och medarbetare inom organisationen är det viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person har du lätt för att anpassa dig och förmåga att se möjligheter i förändringar. I och med att du kommer att ha många interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktade och har mycket god samarbetsförmåga. Du skapar förtroende och kommunicerar på ett positivt och tydligt sätt, säkerställer att budskap nått fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du kan självständigt tolka komplicerade bestämmelser och omsätta det i tydlig och smidig rådgivning. Du tar ansvar för din uppgift, driver den vidare och anstänger dig för att leverera lösningar.

Anställning och information
Tillsvidareanställning, tillträde snarast enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Maria Hölscher, 010-103 28 72.
Löneadministratör Jessica Johansson, 010-103 04 13.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 maj 2020. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200655. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024

22 november 2024