Löneadministratör sökes

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av de äldsta företagen i bemannings- och rekryteringsbranschen.Under våra mer än 20 år i branschen har vi utvecklat ett unikt kontaktnät och väl beprövade arbetsmetoder som innebär att vi kan erbjuda högsta träffsäkerhet vid nyanställning. Vi är idag ca 380 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.Rekrytering och bemanning sker till alla branscher och nivåer för både små och stora företag. I samarbete med vårt kundföretag söker vi nu en Löneadministratör till deras personalavdelning med kontor i centrala Stockholm.Företaget har bred och djup kompetens för att hantera uppdrag inom infrastruktur och byggande och arbetar inom byggprojektens samtliga faser.Som löneadministratör arbetar du mestadels självständigt men även konsulterande tillsammans med dina kolleger under hela löneprocessen.I dina arbetsuppgifter ingår att göra körningar i lönesystemet för årsskifte, semesterårsskifte och kontrolluppgifter.Du ansvarar för att lönestatistik och övrig statistik rapporteras till rätt instans månads- eller årsvis.Du sköter administrationen av pension, grupp- och sjukvårdsförsäkringar.I jobbet som löneadministratör ansvarar du även för: *Filöverföring av tidrapporter och reseräkningar *Upplägg och avslut av medarbetare i personregister *Rimlighetsbedömning och kontroll av tidrapporter *Viss registrering av tillägg och avdrag (t ex avdrag för rikskuponger), *Bokföringsunderlag och lönespecifikationer Du kommer att använda dig av lönesystemet HogiaLön+ och reseräkningssystemet ResFlex där du som lönespecialist har ett systemansvar.Systemansvaret innebär bland annat att uppdatera till nya versioner samt se till att alla inställningar är korrekta.Du har utöver ovanstående en konsultativ roll gentemot chefer och anställda när det gäller lagar och avtal inom löneområdet.Företaget är anslutna till kollektivavtal med Almega STD Svensk Teknik och Design.Vi utgår från att du har några års erfarenhet av självständigt lönearbete, företrädelsevis i HogiaLön+ och inom konsultbranschen.Vi förutsätter att du har datamognad och kan arbeta med Office-paketet, framförallt Excel.Har du därutöver erfarenhet från övriga system vi använder ser vi det som ett plus.Ekonomibakgrund är meriterande. Som person är du självgående, ansvarstagande, noggrann, resultat- och serviceorienterad och har för vana att planera och organisera ditt arbete. Tjänsten ska tillsättas relativt omgående och av den anledningen är du välkommen med din ansökan redan idag.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024